تصمیم جدید برای بدهی شرکت های هواپیمایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مدیریت بدهی سوختی شرکتهای هواپیمایی خبرداد گفت:سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین تکلیف بدهی این ۴ شرکت هواپیمایی ورود کرده است.
وی افزود: پرداخت هزینه بلافاصله بعد از دریافت سوخت هواپیما یک دستاورد بسیار خوب برای صنعت هواپیمایی است چراکه پیش از این پرداخت هزینه سوخت توسط شرکتهای هواپیمایی به تاخیر میافتاد و به عنوان بدهی ایرلاینها به شرکت پخش فرآوردههای نفتی محسوب میشد که این موضوع شرکتهای هواپیمایی را با مشکل مواجه کرده بود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره بدهی ایرلاینها به شرکت فرودگاهها بابت استفاده از خدمات فرودگاهی نیز گفت: ایرلاینها بابت استفاده از خدمات فرودگاهی باید هزینهای را به شرکت فرودگاهها پرداخت کنند که این عدم پرداخت منظم این هزینهها منجر به انباشت بدهیهای آنها به شرکت فرودگاهها شده است.
عابدزاده با بیان اینکه بدهی ایرلاینها به شرکت فرودگاهها مدیریت و در آینده نزدیک مشکلات این بخش نیز برطرف میشود، ادامه داد: البته تعدادی از شرکتهای هواپیمایی بابت پرداخت بدهی خود به شرکت فرودگاهها توافق کردند اما درباره تعیین تکلیف بدهی چند ایرلاین دیگر به شرکت فرودگاهها نیز اقدامات لازم در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره معرفی ۴ شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی به دلیل عدم توجه به پرداخت بدهیهای خود به شرکت فرودگاهها اظهار کرد: در هر صورت طبق قانون شرکت فرودگاهها مجاز است برای وصول مطالبات خود بابت ارائه سرویس به شرکتها هواپیمایی پیگیریهای لازم حتی از طریق دستگاههای قضایی را به عمل آورد اما سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین تکلیف بدهی این ۴ شرکت هواپیمایی ورود کرده تا پیش از قضایی شدن، مشکلات پرداخت بدهی این شرکتها به شرکت فرودگاهها در آینده نزدیک رفع شود.
بر اساس این گزارش، رحمت الله مهآبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پیش از این به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از معرفی ۴ شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی به دلیل عدم حضور آنها برای تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاهها خبرداده بود و گفت: « در طول یکسال گذشته خویشتن داری کردیم و تلاش شد از روابط و ضوابط حرفهای خود در حوزه خدماترسانی به ایرلاینها و تعامل با آنها عدول نکنیم. با این رویکرد شرایط خطوط هوایی را در نظر گرفتیم و اجازه دادیم فرصتی برای آزادسازی نرخ بلیت ایجاد شود تا شرکتهای هواپیمایی نیز بتوانند نسبت به تقویت بنیه اقتصادیشان اقدام کنند.»
به گفته وی، « انتظار این بود که شرکتهای هواپیمایی نیز به این خویشتنداری شرکت فرودگاهها پاسخ مثبت دهند و نسبت به پرداخت بدهیهای خود بابت استفاده از خدمات فرودگاهی اقدام کنند اما متاسفانه برخی ایرلاینها نه تنها چنین نکردند بلکه رفتارهای آنها به مراتب نامناسبتر شد که در نهایت مقامات مسئول نظارتی و قضایی طی ابلاغ قضایی به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران درخواست کردند تا ایرلاینهایی که نسبت به پرداخت بهای خدمات دریافتی خود اقدام نمیکنند معرفی شوند و بر همین اساس در اواخر اسفند ۹۴ چهار شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی معرفی شدند که فعلا اسامی آنها را اعلام نمیکنیم چراکه ممکن است خوشحساب شوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *