صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خرید کردن با گرفتن عکس سلفی تا یک سال دیگر

۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۸۴۶۹
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
به زودی به جای پرداخت هزینه به صندوق‌دار با زدن چشمک به دوربین هویت خود را تائید و هزینه خرید را پرداخت کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، اگر دوست دارید هزینه خرید انواع کالا و خدمات را با لبخند زدن در برابر دوربین گوشی بپردازید تنها باید یک سال دیگر صبر کنید، زیرا اپل، گوگل، آمازون و مسترکارت در این زمینه به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند.

 آمازون و مسترکارت در حال همکاری با یکدیگر به منظور راه‌اندازی سیستم تائید خرید جدیدی از طریق سلفی گرفتن در برابر دوربین گوشی هستند.

گوگل هم به همین‌منظور برنامه‌ای موسوم به Hands Free را طراحی کرده و اپل هم طبق معمول به طور مخفیانه برنامه‌های خود در این زمینه را پی می‌گیرد. فناوری‌های مورد استفاده بدین منظور محدود به شناسایی چشمان کاربران نبوده و از قابلیت‌های فراوانی برای تشخیص تمامی ویژگی‌های چهره افراد برخوردارند.

پیشرفت‌های یاد شده باعث خواهد شد تا چند سال دیگر در فروشگاه‌های بزرگ به جای صندوق‌دارهای دریافت کننده پول شاهد نصب دوربین‌هایی باشیم که کاربران با قرار گرفتن در برابر آنها و پلک زدن یا چشمک زدن هویت خود را تائید کرده، هزینه خرید اقلام مختلف را می‌پردازند و سپس از فروشگاه خارج می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود جایگزینی این فناوری با استفاده از پول نقد و کارت‌های اعتباری برای خرید، اشتیاق مردم به خرید کردن را افزایش دهد و عرصه تجارت الکترونیک را بهبود ببخشد. کاربران برنامه Hands Free گوگل که به همین منظور طراحی شده بعد از تکمیل خرید باید بگویند من با گوگل می‌پردازم. سپس صندوق‌دار نمایه کاربر برنامه یاد شده را در Hands Free مشاهده کرده و هویت وی را تائید می‌کند. بدین شکل فرایند پرداخت نهایی می‌شود. این خدمات هم‌اکنون به طور آزمایشی در برخی شعب مک دونالد در حال ارائه است.

تایید خبر خرید شرکت Emotient توسط اپل هم نشان می‌دهد که ارزشمندترین شرکت فناوری دنیا به مقوله مذکور بی توجه نیست. Emotient شرکتی نوپاست که در زمینه تولید تجهیزات شناسایی چهره و احساسات تخصص دارد.

در حالی که برخی کارشناسان در مورد میزان امنیت این سیستم‌ها در برابر حملات هکری و حفظ امنیت شخصی و داده‌های خصوصی کاربران از این طریق تردید دارند، گمانه‌زنی‌ها حاکیست استفاده از چنین سیستم‌هایی از سال ۲۰۱۷ به تدریج فراگیر خواهد شد.


/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *