صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۷۰ درصد اعتبارات برنامه پنجم به بنادر صیادی تخصیص داده شد

۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۵۸۰۸۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اعتبارات تصویب شده در برنامه پنجم توسعه برای ساخت و نوسازی بنادر صیادی اختصاص یافته به همین ترتیب ۷۰ درصد تکالیف تعیین شده در این برنامه نیز عملیاتی شده است.
به گزارش گروه اقتصاد ،سید مصطفی بهشتیان با اشاره به اینکه ادامه کار در حوزه ساخت و نوسازی بنادر صیادی منوط به تخصیص اعتبارات و بودجه است، اظهار کرد: برای ساخت هفت بندر صیادی زرآباد، هندیجان، گوگسر، بندرعباس، درگهان، بابلسر، پزم، جفره و بندر آبادان 350 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده بود که در سال گذشته فقط 30 میلیارد تومان آن محقق شد به همین دلیل هیچ کدام از این بنادر در سال گذشته به بهره‎برداری نرسید.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط 10 درصد اعتبارات تخصیص داده شد، خاطرنشان کرد: البته امیدواریم در بودجه امسال نیز مبلغ 40 میلیارد تومان برای طرح‎های نامبرده مصوب شود.
 
بهشتیان با اشاره به اینکه در انتظار تصویب برنامه ششم توسعه هستیم، افزود: اگر در این برنامه به صورت مشخص احکامی برای بنادر صیادی وجود داشته باشد که ما آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم در غیر این‎صورت، روندی که اکنون در پیش داریم همزمان با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه نیز در پیش گرفته خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: بنادر جدید از لحاظ ساختاری با بنادر قدیمی تفاوت چندانی ندارد اما در ساخت بنادر جدید با توجه به اینکه خوردگی سازه‎های دریایی در جنوب بسیار زیاد است سعی کرده‎ایم از مصالح نوین مانند کامپوزیت‎ها و شیوه‎های پیشرفته استفاده کنیم تا استحکام و ماندگاری این بنادر نسبت به نسل گذشته افزایش یابد.
 
وی با تاکید براین‌که تهیه این مصالح کاملا از توان و تولید داخلی انجام شده می شود درباره احتمال مشارکت بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت بنادر صیادی به مارین تایمز گفت: بخش خصوصی از همکاری در ساخت بنادر صیادی استقبال نکرده و مشتاق این کار نیست زیرا کارهای بندری هزینه سیار بالایی دارد و در عین حال بازگشت سرمایه و سوددهی آن بسیار طولانی مدت است به همین دلیل تاکنون بخش خصوصی وارد این حوزه نشده است.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *