صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۴ الزام صنعت هوانوردی در ۵ سال آینده

۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۸۰۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین سند مطالعاتی مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی برای توسعه همگام در بخش‌های ناوگان، زیرساخت‌های فرودگاهی، تجهیزات هوانوردی و نیروی انسانی برای پاسخ به تقاضاهای آینده خبر داد.
 به گزارش،محمود صفارزاده از تدوین سند مطالعاتی مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی در مرکز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبرداد و گفت: در همین زمینه سند مطالعاتی برای مدیریت حمل و نقل هوایی به صورت یکپارچه در راستای توسعه همگام صنعت هوانوردی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طی ۵ سال آینده باید بر روی چند نکته کلیدی در صنعت هوانوردی کشور تمرکز کنیم که یکی از این موضوعات رفع تحریم‌های هوانوردی و نوسازی ناوگان بود و امیدواریم این پیش‌قراردادها طی چندماه آینده نهایی شود.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رفع موانع زیرساختی فرودگاهی را از دیگر موضوعات مورد توجه برای سال‌های آینده و همزمان با ورود ناوگان هوایی جدید به کشور عنوان کرد و گفت: همچنین تجهیزات هوانوردی کشور برای مدیریت پروازها و نشست‌وبرخاست‌ هواپیما نیز باید نوسازی شوند.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز با بیان اینکه مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی مهمترین موضوعات قابل اتکا و مهم برای صنعت هوانوردی به شمار می‌رود افزود: شبکه پروازی حمل و نقل هوایی کشور باید به گونه‌ای مدیریت شود تا ناوگان، زیرساخت، تجهیزات و نیروی انسانی از نظر ظرفیت تطابق و همگام باشند.

صفارزاده با تاکید بر اینکه باید توسعه بخش‌های ناوگان، زیرساخت فرودگاهی، تجهیزات هوانوردی و نیروی انسانی آموزش دیده به صورت همگام و هماهنگ با یکدیگر باشند ادامه داد: اگر تمام این بخش‌ها متناسب با یکدیگر توسعه نیابند و از کیفیت مطلوب رشد برخوردار نباشند تناسب اجزاء مختل می‌شود و از حالت معقول رشد فاصله می‌گیریم که نتیجه آن نقص در یکی از شاخص‌های رشد می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم اقدامات موثر در حوزه توسعه صنعت هوانوردی را شاهد باشیم باید یک سیستم مدیریت حمل و نقل هوایی را ایجاد کنیم که با توجه به میزان تقاضاهای پنهان فعلی و تقاضاهای آینده برای استفاده از حمل و نقل هوایی یک برنامه‌ریزی مدون و به صورت همگام در بخش‌های ناوگان، زیرساخت‌های فرودگاهی، تجهیزات هوانوردی و نیروی انسانی برای پاسخ به تقاضاهای آینده نیاز است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *