صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نیروی انسانی سرمایه اصلی سازمان زندان‌ها است

۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۵۷۵۵۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان زندان‌ها است. محیط زندان، محیطی آسیب زا است و اگر نسبت به پرسنل، شخصیت و حرمت وی توجهی نشود آسیب متوجه او می‌شود و بی تفاوتی به عنوان یک بحران خاموش در بین کارکنان شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه حقوقی وقضائی به نقل از اداره کل زندان‌های استان فارس، مدیرکل زندان‌های خوزستان با همراهی جمعی از مسئولین ستادی و رؤسای زندان‌های استان خوزستان به منظور تبادل تجربیات و تعامل دوسویه در حوزه زندانبانی و چگونگی اجرای اولویت‌های دهگانه سازمانی در استان فارس، به استان فارس سفر کرد و از زندان‌های تابعه این استان بازدید کرد.
در این بازدید که با همراهی مدیر کل زندان‌های فارس و جمعی از مسئولین ستادی این اداره کل انجام شد، از زندانهای نورآباد، کازرون، مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی، مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی، کانون اصلاح و تربیت شیراز و زندان مرودشت بازدید بعمل آمد و با توضیحات مسئولین با اقدامات جاری در این مراکز در حوزه های توسعه و بهبود فضای فیزیکی، اصلاح و تربیت، طبقه بندی زندانیان و… از نزدیک آشنا شدند.
مدیرکل زندان‌های فارس در نشست هم اندیشی که با حضور مدیرکل و مسئولین زندان‌های خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌ها برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و مزین شدن آن به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری گفت: بازدید در حوزه زندانبانی به منظور انتقال تجربیات، ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده بسیار مفید و اثربخش است.
سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: از تجربیات مدیر ارزشمند، باسابقه و مدیریت علمی آقای پوستچی در حوزه زندانبانی در زمینه پیشبرد اهداف سازمانی استفاده می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به وسعت استان فارس گفت: فارس از نظر وسعت چهارمین استان و از نظر جمعیت ششمین استان کشور است اما از لحاظ تعداد زندان با ۲۰مرکز اصلاحی و تربیتی اولین استان و از نظر جمعیت کیفری سومین استان کشور با ۴۷ حوزه قضایی است.
مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه ۹۷درصد جمعیت کیفری، مردان و ۳درصد زنان هستند، یادآور شد: بیشترین جرایم استان مربوط به مواد مخدر با ۳۸درصد، سرقت با ۲۸درصد و مابقی مربوط به سایر جرایم می باشد که از این تعداد حدود ۱۰۰۰نفر نیز محکوم مالی و غیرعمد هستند و ۴درصد مجرمین استان نیز تبعه افغانستان هستند.
حیات الغیب با تأکید براینکه با تلاش شبانه روزی همکاران و خردجمعی اقدامات گسترده ای در بخش های مختلف انجام شده است گفت: در راستای اصلاح و تربیت مطلوبتر زندانیان، ۲۰هزارمترفضای فیزیکی به زندان‌ها افزوده و بیش از ۸۰هزار مترفضا با حداقل هزینه و استفاده از نیروی کار داخل زندانها علیرغم محدودیت‌های اعتباری، بهسازی و بازسازی شده است.
وی اظهار داشت: تعداد ۴ سوله کارگاهی احداث و تجهیز شده است و شروع عملیات ساختمان مجتمع آموزشی برای زندانیان در پوسته داخلی زندان مرکزی با همت خیرین درحال انجام است.
مدیرکل زندانهای فارس با اشاره به بهره برداری طرح گازرسانی در مجتمع حرفه آموزی گفت: با گذشت زمان زیادی از تأسیس مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی در شیراز، انشعاب گاز این مرکز در اواسط فرودین ماه جاری با حمایت شرکت گاز استان انجام شد.
حیات الغیب ادامه داد: احداث سالن ملاقات برای خانواده مددجویان و سالن آمفی تئاتر برای مددجویان در کانون اصلاح و تربیت و احداث و بهره برداری اندرزگاه جدید به متراژ۲۴۰۰مترمربع در شهرستان مرودشت و ساخت دیوار پیرامونی و سالن ملاقات خانواده ها و سالن انتظار زندان فسا بخشی از اقدامات مهم انجام شده در زندانهاست.
وی با اشاره به ارائه خدمات متادون درمانی به زندانیان گفت: ۲۰درصد زندانیان زیرپوشش درمان نگهدارنده با متادون هستند و در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی بهداری های زندانها تاحدودی به تجهیزات پزشکی مجهز شده اند.
در ادامه مدیرکل زندان‌های استان خوزستان با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در سطح زندان‌های فارس گفت: در بدو ورود به استان فارس از زندان‌های نورآباد و کازرون بازدید و شاهد اقدامات گسترده در ابعاد فیزیکی و امنیتی زندانها بودیم.
رضا پوستچی با اشاره به اینکه در مباحث زندانبانی باید از تجربیات سایر زندان‌ها در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود اضافه کرد: با توجه به قدمت زندان‌های خوزستان، توجه به زیرساخت‌های حوزه زندانبانی مدنظر قرار دارد و حدود ۴سال زمان می‌برد که زیرساختها تکمیل و به نقطه مطلوب دست یابیم.
وی با اشاره به سبقه استان خوزستان گفت: استان خوزستان پیشینه فرهنگی و مذهبی دارد و به یُمن قدوم مبارک شهدا مقدس و مبارک است و همه ما نسبت به آن تعصب ویژه ای داریم و اقدامات زیادی در زمینه بازسازی و ساخت و ساز در زندانها، به ویژه انتقال زندان کارون به عنوان یکی از بزرگترین زندان‌های سطح کشور انجام شده است.
مدیرکل زندان‌های خوزستان در ادامه سخنانش به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان اشاره داشت و گفت: محیط زندان، محیطی آسیب زا است اگر نسبت به پرسنل، شخصیت و حرمت وی توجهی نشود آسیب متوجه او می شود و بی تفاوتی به عنوان یک بحران خاموش در بین کارکنان شکل می گیرد.
پوستچی همچنین با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی اظهار داشت: هرچند تکنولوژی، سرعت و دقت را افزایش می دهد اما نقش نیروی انسانی مهم است و توجه به آموزش سازمانی و فراهم نمودن شرایط ادامه تحصیل آنان در مقاطع دانشگاهی مهم است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرکل زندانهای فارس، وی را سردار سازندگی در فارس خطاب کرد و گفت: از تجربیات مسئولین زندانهای فارس در بازدیدهایی که درحال انجام است استفاده می‌کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *