صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نهادينه كردن اقتصاد مقاومت در آموزش و پرورش با کمک معلم ها

۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۸۷۴
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران معلمان را مهم ترين عامل در نهادينه كردن اقتصاد مقاومت در آموزش و پرورش دانست.
به گزارش گروه جامعه ، اسفنديار چهاربند در گردهمايی اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم شهر تهران اظهاركرد: بايد سازوكارهای تعليم و تربيت را متناسب با اقتضائات اقتصاد مقاومتی در بلند مدت مهيا كنيم .

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اين كه ساختار نظام آموزشی ما بايد برای اقتصاد مقاومتی باز بينی شود تصريح كرد: بايد دانش آموزان را در برنامه بلند مدت برای ورود به بخش های اقتصادی آماده كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در سال اقتصاد مقاومتی، آموزش و پرورش بايد در كوتاه مدت نسبت به افزايش بهره وری نيروی انسانی و در بلند مدت نسبت به تعليم و تربيت نيروي انساني اقدام نمايد .

چهاربند مهمترين عامل توليد در آموزش و پرورش را معلم دانست و افزود: معلم با نگاه بلند مدت به پرورش و توليد نيروی انسانی می پردازد و در كوتاه مدت هزينه هايش را كنترل می كند تا از دوران سخت ركود عبور كنيم .

چهاربند تاكيد كرد كه هفته معلم محدود به دوازدهم ارديبهشت نشود بلكه در طول سال در ايام مختلف بايد از مقام معلم تكريم و تجليل شود .

وي با بيان اين نكته كه با جشنواره ها و تعريف و تمجيد ها به شأن و مقام معلم اضافه نمی شود، تصريح كرد: معلم چون پرورش دهنده انسان هايی است كه موجب تعالی جامعه و خودش می شود، است.

وی درتعريف معلم شايسته گفت: معلم بايد دانش خود را به همراه مهارت های لازم و تعهدات اخلاقی در كلاس به كار ببرد. اگر بخواهيم معلم بسازيم و وی را ارتقا دهيم بايد شايستگی های مورد انتظار شغل معلمی را در نظر بگيريم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *