بیشترین تخلف نوروز در نانوایی ها و میوه فروشی ها صورت گرفت
در دوره مورد گزارش ۱۳۷ هزار و ۶۴۷ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات است. از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۶۰ درصد تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.
گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران حاکی است: پس از بررسی ها و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۳۲ هزار و ۱۹۷ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است که بر همین مبنا از کل شکایات قابل پیگیری ۱۷ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۸ درصد غیر متخلف، ۱۴ درصد نیز در دست بررسی است.
گزارش های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در ۱۱ماه سال۹۴، مواد لبنی، قندو شکر، گوشت قرمز، ماکارونی، برنج، تخم مرغ، حبوبات و صیفی جات بطورمیانگین ۵ تا ۴۷ درصد افزایش قیمت داشت. بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در مورد کالاها، مربوط به نان، میوه و مرکبات، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنیات و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.