افزایش 4 درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری در نوروز 95
مدیر عامل موسسه بهمن سبز از افزایش 4 درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال خبر داد.
کاظمی ادامه داد: حوزه هنری سینماهای متعدد و متنوعی دارد، بخش اعظم سینماهای این نهاد، تک سالنی هستند و این مسئله محدودیت هایی برای ما ایجاد می کند. با توجه به اقبالی که مردم به فیلم دیدن در پردیس ها دارند، سینماهای تک سالنی رونق گذشته را ندارند، اما ما با برنامه ریزی تلاش کردیم بر محدودیت چیره شویم. به عنوان مثال در سینماهای تک سالنی دو فیلم نمایش دادیم تا مخاطبان قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت سینما، قابلیت فیلم و چینش اکران هنر سینمادار است. ما در این دو سال کوشیدیم ظرفیت و سابقه هر سینما، قابلیت فیلم ها در جذب مخاطب، گرایش مردم هر منطقه و توان هر سینما برای جذب حداکثری تماشاگر را بسنجیم و بر اساس این مولفه ها، سینماها را مدیریت کردیم. نتیجه این برنامه ریزی ها در اکران نوروز امسال دیده شد. امسال در بعضی از سینماهای حوزه هنری، سانس فوق العاده داشتیم و تا پاسی از شب میزبان سینمادوستان بودیم و تلاش کردیم خواست و رضایت مخاطب را جلب کنیم.
مدیر عامل موسسه بهمن سبز در بخش دیگری از سخنانش گفت: عوامل دیگری هم در گرایش مردم به سینما رفتن در نخستین روزهای سال 95 تاثیر داشته است. امسال سریال های تلویزیون نتوانستند مخاطب جذب کنند، از سویی دیگر ترکیب فیلم ها و حضور دو فیلم کمدی پرمخاطب در میان برنامه نمایش نوروزی خانواده ها را ترغیب کرد به سینماها بروند و اوقات فراغتشان را با فیلم دیدن پر کنند. اکران نوروز امسال در عین داشتن تنوع، در خود آثاری داشت که می توانستند عموم مردم را به سالن ها بیاورند.
کاظمی ادامه داد: سینماهای حوزه هنری در تهران و 19 استان نوروز پررونقی را پشت سر گذاشتند، فروش خوب فیلمها در آغاز سال 95 نویدبخش روزهایی خوب برای سینمای ایران است. امیدوارم استقبال مخاطبان از فیلم ها ادامه داشته باشد و امسال، رونق به سالنها بازگردد. در میان استانهایی که سینماهای حوزه هنری در آن قرار دارد، پنج استان برتر در جذب مخاطب در اکران نوروز، استانهای اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بودند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *