سرقت گوشی موبایل را چگونه باید پیگیری کرد
مشترکان میتوانند در زمان به سرقت رفتن گوشی و یا مفقود شدنش به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و سرقت گوشیشان را اعلام کنند که البته بهتر است کلانتری در همان محل به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی باشد
در زمان سرقت گوشیهای تلفن همراه معمولا مخابرات پس از اطلاع مشترک، از طریق شماره سریال ۱۵ رقمی که در گوشی و پکیج آن قرار دارد، به پیگیری و ردیابی گوشیها اقدام میکنند و مشترکانی که این شماره را ندارند با توجه به اینکه داشتن این شماره برای ردیابی گوشی الزامی است؛ میتوانند با زدن کلید * و سپس مربع و درنهایت عدد (۰۶) و دوباره کلید مربع، از این شماره مطلع شوند.
معمولا با تغییر شمارهی سریال گوشیهای به سرقترفته و یا مفقود شده میتوان از آنها استفاده کرد؛ بهطوری که امکان شناسایی و یا ردیابی آنها از بین میرود اما در گوشیهای نسل جدید که وارد بازار میشوند، امکان تغییر شماره سریال وجود نداشته و یا کار بسیار مشکلی است.
گوشیهای سرقت شده معمولا به فروش میرسند، بنابراین کارشناسان تاکید دارند که افراد باید در خرید گوشیها دقت داشته باشند تا نسبت به خرید انواع معتبر و دارای ضمانتنامه اقدام کنند، زیرا در نهایت فردی که اینگونه گوشی را بدون فاکتور خریداری کرده، مقصر و مجرم شناخته میشود.
اما کارشناسان به خریداران هشدار میدهند که در زمان خرید گوشی تلفن همراه از فروشگاههایی خرید کنند که دارای پروانه کسب معتبر بوده و حتما فاکتور خرید ممهور دریافت کنند و با استعلام از چند فروشنده از نوع گارانتی و قمیتها مطلع باشند و چنانچه به موارد تخلفی برخورد کردند آن را به کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مربوطه اطلاع دهند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *