یوسفعلی میرشکاک، از همکاری با شهید آوینی تا شاعری
یوسفعلی میرشکاک در گذشته همکار و همراه شهید سید مرتضی آوینی بود و از سال 58 شعر را به طور جدی دنبال کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی ، یوسفعلی میرشکاک زادهٔ ۱۳۳۸ در شوش دانیال و ایل ساکی،شاعر، نویسنده، طنزپرداز معاصر کشورمان است.
وی در طول سی سال اخیر در زمینههای گوناگونی فعال بوده است. از سرودن شعر و نگارش نقدهای ادبی گرفته تا نوشتههای طنز و مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی.از شاگردان احمد فردید بوده و همکاری و همراهی او با شهید سید مرتضی آوینی قابل توجه است.
از سال ۱۳۵۸ به طور جدی شاعر شده است. وی بیش از همه متاثر از شاعرانی چون اخوان ثالث،منوچهر آتشی، محمدعلی معلم دامغانی وبیدل دهلوی بوده است.
از میرشکاک آثار زیادی در زمینههای گوناگون منتشر شده است که در ادامه قسمتی از آن ها را با هم می خوانیم:
کتب و مقالات
ستیز با خویشتن و جهان
جای دندان پلنگ
از زبان یک یاغی
فرامرز نامه
زخم بیبهبود
دیپلماتنامه
پوریای ولی
نامهای به رئیس جمهور آینده
توسعه و اباحه
سنت؛ مدرنیته؛ هویت
تکنیک قارعه
القارعه
سیاست زدگی
رخنه در تکنیک
نسبت ما و تجدد
ایمان و تکنولوژی
مومنان در آخرالزمان
آخرالزمان و نیست انگاری
ویژگیهای آخرالزمان
منتظران و حقیقت انتظار
ویژگیهای انسان آخرالزمان
ایرانیان و موعدگرایی
برده صاحبعنوان
مذهب قیاس
انسان آزاد
نوشتن در اوج بحران
تصوف تقویمی، تصوّف تاریخی.
وی در طول سی سال اخیر در زمینههای گوناگونی فعال بوده است. از سرودن شعر و نگارش نقدهای ادبی گرفته تا نوشتههای طنز و مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی.از شاگردان احمد فردید بوده و همکاری و همراهی او با شهید سید مرتضی آوینی قابل توجه است.
از سال ۱۳۵۸ به طور جدی شاعر شده است. وی بیش از همه متاثر از شاعرانی چون اخوان ثالث،منوچهر آتشی، محمدعلی معلم دامغانی وبیدل دهلوی بوده است.
از میرشکاک آثار زیادی در زمینههای گوناگون منتشر شده است که در ادامه قسمتی از آن ها را با هم می خوانیم:
کتب و مقالات
ستیز با خویشتن و جهان
جای دندان پلنگ
از زبان یک یاغی
فرامرز نامه
زخم بیبهبود
دیپلماتنامه
پوریای ولی
نامهای به رئیس جمهور آینده
توسعه و اباحه
سنت؛ مدرنیته؛ هویت
تکنیک قارعه
القارعه
سیاست زدگی
رخنه در تکنیک
نسبت ما و تجدد
ایمان و تکنولوژی
مومنان در آخرالزمان
آخرالزمان و نیست انگاری
ویژگیهای آخرالزمان
منتظران و حقیقت انتظار
ویژگیهای انسان آخرالزمان
ایرانیان و موعدگرایی
برده صاحبعنوان
مذهب قیاس
انسان آزاد
نوشتن در اوج بحران
تصوف تقویمی، تصوّف تاریخی.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *