تعطیلی کارخانه های ایرانی با ورود برندهای خارجی
عضو هیئت مدیره انجمن لوازم آرایشی گفت: مخالف ورود برندهای خارجی نیستم، اما به شرط این که با راه اندازی یک برند خارجی، ۲۰۰ کارخانه تولید داخلی تعطیل نشود
وی ادامه داد: قطعا ما تمایل نداریم که دروازههای ایران بسته باشد، واردات بی رویه بدون شک نه تمایل ما و نه تمایل دولت است،اما در این میان باید مراقب بود زیرا اگر ورود محصولات و یا حتی تولید آنها به نوعی باشد که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود بسیار خطرناک خواهد بود.
مسگرزاده تأکید کرد: به طور مثال اگر یک برند مطرح جهانی با یک سرمایه گذاری و تبلیغات زیاد سهم بازار را از ما بگیرد، نباید به گونه ای باشد که این سهم بازار گرفتن آن منجر به تعطیلی 200 کارخانه شود. وی ادامه داد: با ورود افسارگسیخته برندهای خارجی در حوزه لوازم آرایشی مطمئنا 200 واحد تولیدکننده ایرانی تعطیل میشوند.
وی افزود: این اصلا به نفع کشور نخواهد بود زیرا شاید با این سرمایه گذاری 50 جوان ایرانی سر کار بروند اما از آن طرف جمعیت زیادی از جوانان بیکار میشوند، لذا باید وزارت صنعت در این رابطه با درایت عمل کند در غیر این صورت نه تنها به نفع صنعت لوازم ارایشی نخواهد بود که به ضرر آن نیز می باشد. بنابراین ما به دنبال سرمایهگذاریهایی هستیم که صنعت داخلی را به نابودی نکشند و این فرصت به تهدید تبدیل نشود.
لازم به ذکر است در حالی انجمن لوازم آرایشی داخلی از قراردادهای بسته شده در رابطه با ورود برندهای خارجی به ایران بی اطلاع هستند که مسئولان شرکتهای مشهور آرایشی خارجی از وقوع اتفاقهای جالب در آینده ایران خبر میدهند.
«ژان پل آگن» رییس هئت مدیره شرکت لورل فرانسه (بزرگترین شرکت تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی جهان) در این رابطه گفته است که به آرامی و به طور قطع به راهبردی اغوا کننده در ایران امید داریم.
سحر جمالی مدیر شرکت «آریا شیک» در پاریس نیز بیان کرده که «ظاهر و صورت برای زنان ایران بسیار مهم است زیرا این تنها بخشی از بدنشان است که میتوانند بدون پوشش نشان دهند.»
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *