دلایل سقوط آنتونف ۱۴۰ پس از گذشت ۱۸ ماه اعلام شد
وي خاطر نشان كرد: با توجه به كارايي هواپيما و بررسي هاي تخصصي صورت گرفته روي تمامي احتمالات و نظريات، اشكال در سيستم كنترل الكترونيكي موتور هواپيما عامل محوري و موثر در سانحه بوده و اشكال در اين سيستم نه تنها موجب نارسايي در هشدار به موقع به خلبان شده بلكه خود عامل مهمي براي از دست رفتن موتور هواپيما شده است.
جعفرزاده گفت: سازمان هواپيمايي كشوري براي رسيدن به نتايج دقيق و رفع تمامي احتمالات مطرح شده و رسيدن به نتايج صحيح از تمامي ظرفيتهاي ممكن استفاده و در طول بررسي ها از كارشناسان روسي و اكرايني و شركت طراح و سازنده موتور هواپيما نيز بهره گرفته است.
وی در ادامه اذعان كرد بررسي ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سياه) و لاشه هواپيما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشين (هواپيما)، محيط (وضعيت جوي) و انسان عامل اول يعني نقص فني علت اصلي سانحه اعلام شد.
اين هواپيما با ۴۸ سرنشين در مرداد ماه ۹۳ در ساعت ۹:۲۲ به وقت محلي در حوالي فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و ۲ خلبان و ۴ كادر پروازي و ۳۴ مسافر آن جان باختند.