صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اصلاح اشکالات مدارس غیردولتی

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۸۰۴۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت:اشکالات مدارس غیر دولتی را می دانیم و در حال رفع آن هستیم اگرچه می دانیم که این مشکلات به صورت کامل رفع نمی شود.
به گزارش گروه جامعه ،مرضیه گرد در دومین جلسه گردهمایی امور فرهنگی موسسان مدارس غیر دولتی که در سالن اجتماعات سازمان برگزارشد اظهارکرد: مهم‌ترین رسالت یک موسس علاوه بر فعالیت‌های آموزشی باید پرورش عبد صالح باشد که بتواند خروجی آن هم الگوی خوبی برای جامعه باشد و هم از نظر معنوی و اخروی کار مدرسه داری باقیات صالحاتی برای خود موسس باشد.  
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده تصریح کرد: در بازدید تعدادی از مدارس غیر دولتی استان‌های کشور مشاهده شد علاوه بر توجه به ارتقای کیفیت آموزشی، فعالیت‌های پرورشی خوبی در حوزه قرآن، عترت و امام‌شناسی نیز صورت گرفته که ضرورت دارد سایر مدارس غیر دولتی نیز در زمینه مسائل پرورشی فعال‌تر شوند و امیدواریم با کمک و همکاری شما عزیزان شاهد پویایی بیشتر این مدارس در مسائل فرهنگی و پرورشی باشیم.  
 
وی ضمن اشاره به اهداف تشکیل مدارس غیردولتی افزود: هدف ما تربیت افراد برای کسب مدرک یا تبلیغ نفرات المپیاد و کنکور نیست بلکه هدف ما ایجاد یک فضای سالم رقابتی، آموزش پذیر و الگوپذیری درتعالیم اسلامی ایرانی است که در سند تحول بنیادین قید شده است.  
 
گرد با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء است اظهارکرد: موسسین ما با عهده دار شدن این نقش خطیر، باید با مراقبت از کادر فنی وآموزشی و پرورشی خود نقش مدارس غیر دولتی را در توسعه فرهنگ قرآنی و فرهنگ اسلامی پررنگ‌تر نمایند و در بکارگیری نیروی انسانی متعهد در این حوزه اهتمام بیشتری به کار ببندند وبرنامه ریزی لازم جهت آموزش معلمان پرورشی مدارس غیر دولتی را همواره مد نظر قرار دهند.  
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده بزرگ‌ترین ضعف حوزه مدارس غیر دولتی را عدم داشتن ارتباط بین شبکه‌ای مدارس و تبادل تجربیات با یکدیگر دانست و گفت: ما نمی‌توانیم داعیه این را داشته باشیم که صد درصد این مدارس را اصلاح کنیم ولی معتقدیم که باید تا جایی که می‌توانیم وظیفه خودمان را در این حوزه خوب انجام بدهیم
 
وی شیوه‌های تربیت دانش آموزان مدارس را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: ما اگر نقش تربیتی، مربی‌گری وهمراهی و همدلی را در کنار فرآیند آموزش فراموش کنیم موفق نخواهیم شد انسانهای شایسته تربیت نماییم
 
گرد ضمن اشاره به اینکه فعالیت مدارس اسلامی و مدارس غیر دولتی در خصوص تعلیم وتربیت و توسعه فرهنگ اسلامی دانش آموزان خارج از کشور حائز اهمیت است خدمات ارزنده این مدارس در کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، عراق در حوزه فرهنگی و اقدامات آنان را جزو افتخارات حوزه مدارس غیر دولتی برشمرد.  
 
وی با تاکید بر اجرای کامل برنامه‌های پرورشی ابلاغی حوزه معاونت پرورشی در مدارس غیر دولتی اعلام کرد: در راستای تقویت حوزه فرهنگی با ارائه مستندات و بیان تجارب مدارس موفق، هم افزایی لازم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در دو بعد قرآن و عترت اقدام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *