صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بصیرت وجه اصلی تمایز انسان از سایر موجودات است

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۷۵۳۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آیات سوره انسان به معارفی ویژه اشاره کرده است و یکی از وجوه مهم تفاوت انسان با سایر مخلوقات این است که انسان بصیر است و باید از این ویژگی به خوبی بهره بگیرد.
به گزارش گروه سیاسی ،محمد حسن ابوترابی فرد در اختتامیه مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در مشهد مقدس اظهار داشت: بنا است در این جلسه از کتابی مقدس که تجلی آیات الهی است بهره بگیریم، آیات سوره انسان به معارفی ویژه اشاره کرده است و یکی از وجوه مهم تفاوت انسان با سایر مخلوقات این است که انسان بصیر است و باید از این ویژگی به خوبی بهره بگیرد.

وی افزود: انسان سمیع مطالب را به خوبی به گوش می‌سپارد و با تفکر و اندیشه پیوند می‌دهد پیوند با خرد و اندیشه راه را برای پیروز احسنت هموار می‌سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما سمیع آفریده شده‌ایم تا به خوبی استماع کنیم، هدایت حق با ابزارهای گوناگونی تحقق یافته است. یکی از ابزارها سمیع بودن است که راه را برای فهم حق هموار می‌‌سازد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه اگر انسان شاکر باشد می‌تواند از نعمت خداوند بهره‌ گیرد و به سعادت برسد گفت: استفاده شایسته از نعمت‌های الهی انسان را به سعادت رسانده و کفران نعمت انسان از شأن انسانی ساقط می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر وجود مقدس امام رضا (ع) نبود انسان‌های شایسته و وارسته تربیت نمی‌شدند و مدارس او راه نمی‌یافتند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در بین پیشوایان معصوم رابطه ویژه‌ای بین ایمان و غیب وجود داشته است؛ نماز تجلی معنای ایمان بر جان انسان است. اگر انسان در عالم غیب ایمان یابد در جایگاه ابد قرار می‌گیرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه نماز اولین حوزه‌ای است که انسان را در حوزه ابد قرار می‌دهد عنوان کرد: اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه انسان با خدا منوط می‌شود اصلاح رابطه با خداوند به اصلاح نماز منوط شده و اصلاح نماز به خشوع در نماز منوط می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *