صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خودرو BMW برای 100 سال آینده +تصاویر

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۸۵۴
شرکت BMW در آستانه 100امین سالگرد تاسیس‌اش قرار دارد و به همین مناسبت از طرح مفهومی خودروی Vision Next 100 رونمایی کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شرکت BMW در آستانه 100امین سالگرد تاسیس‌اش قرار دارد و به همین مناسبت از طرح مفهومی خودروی Vision Next 100 رونمایی کرد.

 BMW با این طرح مفهومی می‌خواهد به دنیا بگوید که در 100 سال آینده خودروها به این شکل طراحی خواهند شد.

«آدرین ون هویدونک»، مدیر گروه طراحی BMW در بیانیه‌ای گفته است: «اگر ما به عنوان یک طراح بتوانیم چیزی را تصور کنیم، احتمال اینکه ایده‌‌مان در آینده به واقعیت تبدیل شود، بیشتر می‌شود.

 بنابراین، هدف ما از طراحی BMW Vision Next 100 این بود که سناریویی برای آینده بسازیم که ذهن مردم را درگیر کند.»

بدنه‌ی این خودروی مفهومی طوری طراحی شده که بازدهی آیرودینامیک به حداکثر برسد.

همچنین کاملا با مواد بازیافتی ساخته شده است.

 ساختار ویژن از فیبر کربن سبک تشکیل شده است. علاوه بر این، طراحان این خودرو برای قسمت داخلی آن از چوب و چرم استفاده نکرده‌اند تا این پیام را برسانند که شرکت‌های خودروسازی به تولید پایدار رو بیاورند.

<!-- -->
#carousel3553, #thumbs3553 , #carousel_desc3553 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper3553 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper23553 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel3553 span, #carousel3553 img, #thumbs3553 a, #thumbs3553 img { display: block; float: left; } #carousel_desc3553 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel3553 span, #carousel3553 a, #thumbs3553 span, #thumbs3553 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel3553 img, #thumbs3553 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel3553 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc3553 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper3553 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs3553 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs3553 a:hover, #thumbs3553 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail3553 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail3553:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail3553 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail3553:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail3553, .prev_thumbnail3553 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel3553').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc3553').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs3553').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail3553', next: '.prev_thumbnail3553', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs3553 a').click(function() { $('#carousel3553').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc3553').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs3553 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });

ظاهرا BMW در زمینه‌ی خودروهای خودران، جبهه‌گیری نکرده است. چرا که در خودروی ویژن امکان رانندگی به صورت دستی و رانندگی خودکار وجود دارد؛ این دو حالت به ترتیب Ease و Boost نام دارند.

در حالت Ease رانندگی خودرو کاملا خودکار است و راننده می‌تواند با خیال راحت بنشیند و دستگاه، کار رانندگی را انجام دهد.

در حالت Boost راننده می‌تواند برای لذت بردن از رانندگی‌اش، حداکثر عملکرد را از ویژن بگیرد.

 کل شیشه‌ی جلوی این خودرو یک نمایشگر واقعیت افزوده است که جای هر گونه نمایشگر داشبورد را می‌گیرد.

 همچنین 800 مثلت در این داشبورد قرار داده شده‌اند. مسوولان BMW آنها را «هندسه‌ی زنده» (Alive Geometry) می‌نامند.

 ظاهرا این مثلث‌های رنگارنگ از طریق حرکت کردن مستقیما با راننده ارتباط برقرار می‌کنند.



شگفت‌انگیزترین ایده در این خودرو ویژگی‌ای است که BMW آن را «کامپنین» یا Companion می‌نامد.

 کامپنین یک شی شبیه به الماس است که نماد «هوش، اتصال و دسترسی» خودرو است.

کامپنین به مرور زمان صاحب خودرو را می‌شناسد و در نهایت کارهای روزانه را انجام داده و پیشنهادهایی ارایه می‌دهد.

این خودرو فاصله‌‌ی بسیار زیادی با مرحله‌ی تولید دارد. اما روی هم رفته، ترکیب جالبی از تکنولوژی‌هایی است که به اعتقاد BMW در دهه‌های آینده مفهوم تازه‌ای به این شرکت خواهند بخشید.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *