صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نگاهی به "باغ پرندگان" در اصفهان + تصاویر

۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۳۱۳
یکی از مکانهای دیدنی اصفهان است که در حدود ۴ کیلو متری غرب پل وحید اصفهان با مساحتی بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری اصفهان احداث گردیده و از نظر طراحی در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است .
به گزارش گروه فرهنگی ، محوطه داخلی باغ پرندگان اصفهان با وسعت ۱۷ هزار متر مربع چنان زیبا فضا سازی شده است که علاوه بر تامین نیازهای زیست محیطی پرندگان، منظره ای زیبا و دلپذیر را جهت علاقمندان فراهم کرده است . پوشش توری سقف باغ پرندگان با مساحت ۴۰ هزار متر مربع بر روی ۱۶ ستون فلزی به ارتفاع ۳۲-۲۵ متر نصب شده است .


 
در باغ پرندگان اصفهان در حدود ۴۰۰۰ قطعه در۱۳۰ گونه وجود دارد که زیستگاههای متفاوتی بسته به شرایط زندگی طبیعی پرندگان برای آنها در نظر گرفته شده است که عبارتند از :
 
برکه ها : 4 برکه کوچک و بزرگ در باغ پرندگان وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک ها، قوها، غازها و … می باشد. برکه بزرگی در قسمت مرکزی باغ قرار گرفته است بطوریکه تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در بر می گیرد.




 
صخره : صخره باغ که در ضلع شرقی باغ پرندگان اصفهان قرار گرفته محیط زیستی مناسب جهت پرندگان کوهستانی و بیابانی است. پرندگانی چون کبکها بیشتر در این محیط دیده می شوند.
 
قفسهای شیشه ای: از آنجا که اصفهان دارای شرایط اقلیمی خاص خود می باشد، این قفسها با دارا بودن امکانات ویژه ای چون دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسبی را برای پرندگانی که در محیط زیست طبیعی آنها شرایط خاص آب و هوایی حاکم است، فراهم می نماید.
 
قفسهای آهنی: این قفسها به دلیل نوع تغذیه پرندگان شکاری در باغ پرندگان ساخته شده است. زیرا این پرندگان در صورت آزاد بودن در محیط از سایر پرندگان و جوجه آنها استفاده می کنند. همچنین سعی شده است محیط زیست طبیعی آنها که مناطق صخره ای کوهستانی است در قفسهای مربوط مهیا گردد.


 
فضای سبز جنگلی: این فضا که از جمله مناطق زیست پرندگان جنگلی است در سرتاسر محیط باغ پرندگان اصفهان ایجاد شده و پرندگان به صورت آزاد در این فضا پرواز می کنند.




 
باغ پرندگان اصفهان که بخشی از پارک جنگلی ناژوان و رودخانه زاینده رود است از معدود باغهای پرندگان در خاورمیانه می باشد و یکی از دیدنیهای اصفهان به شمار می رود.
/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *