صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اینجا لندن، قلب گردشگری اروپا + تصاویر

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۸۰۴
لندن درحالی پربازدیدترین شهر گردشگری جهان و قاره اروپا در سال گذشته میلادی نام گرفت که پاریس و استانبول در فهرست 10 شهر پُرگردشگر اروپا، در تعقیب پایتخت انگلیس هستند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بر اساس گزارش سالانه شاخص جهانی شهرهای گردشگری در منطقه اروپا، اگرچه لندن و پاریس همچنان دو شهر اصلی و پیشگام در عرصه گردشگری اروپا محسوب می‌شوند، اما استانبول - بزرگترین شهر ترکیه - با شتابی فراوان خود را به رقبای اصلی نزدیک می‌کند و با نرخ رشد 11.4 درصد، بیشترین رشد را در جذب گردشگران خارجی در سال 2015 به نام خود ثبت کرده است.

در سال گذشته میلادی در مجموع 18.82 میلیون گردشگر خارجی از لندن و 16.06 میلیون گردشگر از پاریس دیدن کردند و نرخ رشد جذب گردشگر خارجی این دو شهر در طی سال 2014- 2015 نیز به ترتیب 6 و 3.2 درصد بوده است.

اما استانبول که با جذب 7.51 میلیون گردشگر فاصله فراوانی با رقبای اصلی خود دارد، در صورتی که همچنان به نرخ رشد خیره‌کننده خود تا چهار سال آینده ادامه دهد، می‌تواند جای پاریس را در مکان دوم پربازدیدترین شهرهای منطقه اروپا مال خود کند.

گردشگران ورودی به لندن، پاریس و استانبول - سه شهر اصلی گردشگری قاره سبز در سال 2015 - به ترتیب بالغ بر 20، 16 و 9 میلیارد دلار در این شهرها هزینه کردند.

شهر بارسلون در اسپانیا با 7.63 میلیون گردشگر خارجی، آمستردام در هلند با 7.44 میلیون گردشگر و دو شهر ایتالیایی رم و میلان با 7.41 و 7.17 میلیون گردشگر با اختلافی کم نسبت به یکدیگر در جایگاه‌های چهارم تا هفتم پربازدیدترین شهرهای گردشگری اروپا قرار دارند و وین (اتریش)، پراگ (جمهوری چک) و مونیخ (آلمان) نیز رتبه‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.


جدول 10 شهر پربازدید اروپا در سال 2015

لندن که رتبه نخست جهان و اروپا را در میان شهرهای گردشگری در اختیار دارد، این عنوان را بیشتر به لطف گردشگران خارجی از شهر نیویورک آمریکا کسب کرده که در سال 2005 تعداد آن‌ها در پایتخت لندن به 988 هزار نفر رسید و 1.187 میلیارد دلار نیز در این شهر اروپایی خرج کردند.

پس از نیویورکی‌ها، گردشگران اهل آمستردام هلند با 658 هزار نفر دومین منبع اصلی تغذیه گردشگری لندن در سال گذشته میلادی بودند که در مجموع 387 میلیون دلار نیز در لندن خرج کردند.


مهمترین شهرهای تغذیه‌کننده گردشگری لندن

گردشگران دوبلین (ایرلند) با 559 هزار نفر، فرانکفورت (آلمان) با 514 هزار نفر و استکهلم (سوئد) با 488 میلیون نفر نیز نقش اساسی در تبدیل لندن به عنوان پربازدیدترین شهر گردشگری جهان ایفا کرده‌اند.

از سوی دیگر، خود لندنی‌ها مهمترین منبع تأمین گردشگر خارجی در پاریس هستند؛ به طوری که در سال 2015 میلادی در مجموع 749 هزار گردشگر لندنی، شهر پاریس را به عنوان مقصد گردشگری اروپایی خود انتخاب کردند و در آنجا 536 میلیون دلار را صرف هزینه‌های خود کردند.

گردشگران نیویورکی در پاریس هم نقش پررنگی در سال گذشته ایفاء کردند و 608 هزار گردشگر از نیویورک روی هم رفته 632 میلیون دلار در پاریس هزینه کردند تا ولخرج‌ترین گردشگران پاریس نام بگیرند.

گردشگران آمستردام، توکیو و رم سه منبع اصلی دیگر تأمین گردشگران خارجی به مقصد لندن بوده‌اند.

مهمترین شهرهای تغذیه کننده گردشگری پاریس

بخش اصلی و مهمی از گردشگران خارجی استانبول از شهرهای اروپایی تأمین می‌شوند که در این میان لندنی‌ها با 471 هزار نفر در مکان نخست قرار دارند و گردشگران پاریس، دوسلدورف، فرانکفورت و آمستردام نیز دیگر گردشگران پرشمار استانبول طی سال گذشته میلادی بودند.

از لحاظ نرخ رشد در زمینه جذب گردشگران خارجی، استانبول در کل قاره اروپا با متوسط 10.1 درصد در پنج سال اخیر پرچم‌دار است و شهر هامبورگ (آلمان) و کپنهاگ (دانمارک) به ترتیب با متوسط رشد 8.6 و 8.3 درصد طی پنج سال اخیر در مکان‌های دوم و سوم سریع‌ترین شهرها در صنعت گردشگری اروپا قرار گرفته‌اند.



10 کشور برتر در رشد جذب گردشگر خارجی

شهرهای لیبسون (پرتغال)، برلین (آلمان)، بخارست (رومانی)، بوداپست (مجارستان)، ورشو (لهستان)، دوسلدورف (آلمان) و بارسلون (اسپانیا) نیز در فهرست 10 شهر اروپایی قرار دارند که بیشترین رشد را طی پنج سال اخیر ثبت کرده‌اند.

"چشم لندن"
رودخانه تایمز، لندن
موزه بریتانیا، لندن
رویال آلبرت هال، لندن
کاخ "وست مینیستر"، لندن
لندن
کاخ باکینگهام


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *