«حاملان قرآن و اصحاب اللیل» اشراف امت پیامبر اکرم (ص) هستند/ قرآن کتاب هدایت است و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار گیرد
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اشراف امت پیامبر اکرم (ص) حاملان قرآن و اصحاب اللیل یعنی همان شب زنده داران هستند، گفت: قرآن کتاب هدایت است و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه که در سالن همایشهای برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: خوشحالیم قرآن علاوه بر ترویج در سطح جامعه، میان بانوان نیز ترویج یافته است.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: برای زیست قرآنی باید حیات ما قرآنی باشد، باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا به اندازه عظمت قرآن دستورات آن را در زندگیمان آوردهایم یا خیر.
رئیس دستگاه قضا گفت: در قرآن در آیات متعددی به عظمت این کتاب اشاره شده است، قرآن احسن حدیث و به قول مطلق بهترین کلامها است، آیا ما هیچ کلامی در عالم سراغ داریم که در همه زمانها احسن الحدیث باشد، در آیات قرآن اشاره شده که نزول قرآن به حق بوده است و هیچ باطنی به این حقیقت راه پیدا نکرده است.
وی افزود: امیر المومنین علی (ع) درجای جای نهج البلاغه تعابیر بسیار عظیمی از قرآن دارد و در جایی میگویند قرآن اقیانوسی است که عمق آن مشخص نیست، همچنین در روایات متعددی راجع به حقیقت، کیفیت نزول، تاریخ قرآن، تاویل و فهم و جمع آوری قرآن بحث شده است.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اشراف امت پیامبر حاملان قرآن و اصحاب اللیل یعنی همان شب زنده داران هستند، گفت: سهم قرآن و سروکار داشتن با قرآن مراتبی از صوت تا شنود حقایق قرآنی، درک معانی و غیره دارد؛ بنابراین ما بسته به اینکه قرآن را چگونه ببینیم و حاملان قرآن بر این اساس متفاوت هستند.
رئیس دستگاه قضا گفت: گروه دیگری که در کنار اشراف امت پیامبر قرار می گیرند اصحاب اللیل هستند که با قرآن نفس خود را به حزن میاندازند.
آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: اصل قرآن حضور حق است و قرآن انسان را مبدل میکند، چطور میگوییم ما به قرآن و خداوند معتقدیم ولی اوصاف آن را قبول نداریم خداوند مالک الملک است نه ملک اعتباری و بر همه چیز حضور دارد، قرآن کتاب هدایت است و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار گیرد.
رئیس قوه قضائیه راه رسیدن به مراتب خاص قرآن را در پیش گرفتن حیات قرآنی دانست و گفت: باید حیاتمان قرآنی باشد تا بتوانیم مراتب خاصی از قرآن را درک کنیم وگرنه نمی شود که با خدای متعال قهر باشیم و دچار نسیان شویم و بعد بخواهیم که نورانی باشیم.
رییس قوه قضاییه در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تلاش برای دستیابی به تقوا و معنویت الهی افزود: اگر می خواهیم انس با قرآن پیدا کنیم و نگاهمان توحیدی شود باید در همه مراتب زندگی و در همه لحظات، خداوند را اصل بدانیم و به او رجوع کنیم تا خداوند نیز ما را در زمره کسانی قرار دهد که قرآن برایشان شفا است.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: برای زیست قرآنی باید حیات ما قرآنی باشد، باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا به اندازه عظمت قرآن دستورات آن را در زندگیمان آوردهایم یا خیر.
رئیس دستگاه قضا گفت: در قرآن در آیات متعددی به عظمت این کتاب اشاره شده است، قرآن احسن حدیث و به قول مطلق بهترین کلامها است، آیا ما هیچ کلامی در عالم سراغ داریم که در همه زمانها احسن الحدیث باشد، در آیات قرآن اشاره شده که نزول قرآن به حق بوده است و هیچ باطنی به این حقیقت راه پیدا نکرده است.
وی افزود: امیر المومنین علی (ع) درجای جای نهج البلاغه تعابیر بسیار عظیمی از قرآن دارد و در جایی میگویند قرآن اقیانوسی است که عمق آن مشخص نیست، همچنین در روایات متعددی راجع به حقیقت، کیفیت نزول، تاریخ قرآن، تاویل و فهم و جمع آوری قرآن بحث شده است.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اشراف امت پیامبر حاملان قرآن و اصحاب اللیل یعنی همان شب زنده داران هستند، گفت: سهم قرآن و سروکار داشتن با قرآن مراتبی از صوت تا شنود حقایق قرآنی، درک معانی و غیره دارد؛ بنابراین ما بسته به اینکه قرآن را چگونه ببینیم و حاملان قرآن بر این اساس متفاوت هستند.
رئیس دستگاه قضا گفت: گروه دیگری که در کنار اشراف امت پیامبر قرار می گیرند اصحاب اللیل هستند که با قرآن نفس خود را به حزن میاندازند.
آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: اصل قرآن حضور حق است و قرآن انسان را مبدل میکند، چطور میگوییم ما به قرآن و خداوند معتقدیم ولی اوصاف آن را قبول نداریم خداوند مالک الملک است نه ملک اعتباری و بر همه چیز حضور دارد، قرآن کتاب هدایت است و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار گیرد.
رئیس قوه قضائیه راه رسیدن به مراتب خاص قرآن را در پیش گرفتن حیات قرآنی دانست و گفت: باید حیاتمان قرآنی باشد تا بتوانیم مراتب خاصی از قرآن را درک کنیم وگرنه نمی شود که با خدای متعال قهر باشیم و دچار نسیان شویم و بعد بخواهیم که نورانی باشیم.
رییس قوه قضاییه در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تلاش برای دستیابی به تقوا و معنویت الهی افزود: اگر می خواهیم انس با قرآن پیدا کنیم و نگاهمان توحیدی شود باید در همه مراتب زندگی و در همه لحظات، خداوند را اصل بدانیم و به او رجوع کنیم تا خداوند نیز ما را در زمره کسانی قرار دهد که قرآن برایشان شفا است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *