صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مصوبات خلق‌الساعه مدیریت بازار را مختل می‌کند

۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۸۵۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت با بیان این که می‌توانیم با جلوگیری از انحصار در سطح بازار مدیریت‌های لازم را انجام دهیم گفت: نباید در بخش قیمت با تصمیم‌های خلق‌الساعه بازار را به سمت اختلال ببریم. مصوبات خلق‌الساعه مدیریت بازار را مختل می‌کند.
به گزارش گروه اقتصاد ، مجتبی خسروتاج با حضور در پانزدهمین همایش ملی حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه هنوز جایگاه حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خوبی در کشور رعایت نمی‌شود اظهار داشت: باید در این حوزه اقدامات مناسب انجام شود. تجربه حضور من در بخش بازرگانی نشان می‌دهد که برای مصرف کنندگان چند موضوع قیمت، کیفیت و خدمات مورد توجه است که در این رابطه مسئولین باید سیاست مناسبی را به کار بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه در بحث قیمت اطلاع‌رسانی خوبی باید از سوی تولید کنندگان به مصرف کنندگان داده شود گفت: این موضوع باعث می‌شود تا مصرف کننده قدرت انتخاب داشته و بتواند کالای مورد نیاز خود را خریداری کند.
 
خسروتاج به نقش مهم تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در اطلاعات قیمت کالا به مردم اشاره کرد و گفت: نباید در بخش قیمت با تصمیم‌های خلق‌الساعه بازار را به سمت اختلال ببریم. مصوبات خلق‌الساعه مدیریت بازار را مختل می‌کند و ریشه نوسانات قیمت در بازار دارد حتی تصمیم‌سازی‌ها را هم مختل می‌نماید.
 
معاون وزیر صنعت تصریح کرد: باید به سمت فضای رقابتی حرکت کنیم. تجربه کشور در بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد می‌توانیم با جلوگیری از انحصار در سطح بازار مدیریت‌های لازم را انجام دهیم.
 
خسرو‌تاج با بیان اینکه در این ایام بازار با مازاد عرضه کالا مواجه است اظهار داشت: باید کنترل قیمت و بازرسی نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این شرایط به شکل دیگری باشد. در همین زمینه به اعتقاد من باید نظارت و بازرسی‌ها را به تشکل‌های ذیربط بدهیم.
 
وی با اشاره به اینکه این حق طبیعی مصرف کنندگان است که به شکایت آنها رسیدگی شود گفت: موضوع کیفیت باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد به اعتقاد من در فضای رقابتی کیفیت می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. اگر بنگاه‌ها می‌خواهند محصولات خودرا به فروش برسانند باید به درخواست مشتریان و ارتقای سطح کیفی محصولات توجه کنند.
 
خسروتاج با اعلام ایکه باید با تبلیغات دروغین که باعث گمراهی مصرف کنندگان می‌شود برخورد شود، افزود: خدمات پس از فروش در بحث کالاهای داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد. در گذشته خدمات پس از فروش بیشتر شامل کالاهای بادوام بود اما امروز نیز به  بیشتر کالاها  نیز اختصاص پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *