صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستبندی برای تناسب اندام +عکس

۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۳۶۲
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
صادرات ابزارهای پوشیدنی در سال ۲۰۱۵ به ۱/ ۷۸ میلیون دستگاه رسیده که این رقم رشد سالانه ۶/ ۱۷۱ درصدی داشته است.
  به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ابزارهای پوشیدنی به سرعت از یک محصول لوکس و نه چندان کاربردی به یک محصول عمومی و کاربردی تبدیل شده‌اند و به این ترتیب جای خودشان را در میان کاربران سراسر دنیا پیدا کرده‌اند. با این اوصاف است که بازار جهانی انواع این محصولات با سرعت در حال رشد است.



 جدیدترین بررسی‌های انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد در این بازار دستبندهای تناسب‌اندام و ساعت هوشمند اپل طرفداران زیادی دارند. 

بر‌اساس این بررسی‌ها میزان صادرات جهانی انواع ابزارهای پوشیدنی هوشمند در فصل تعطیلات یعنی فصل چهارم سال ۲۰۱۵ به ۴/ ۲۷ میلیون دستگاه رسیده است که این میزان نسبت به فصل تعطیلات سال ۲۰۱۴ رشد سالانه ۹/ ۱۲۶ درصدی را به‌دست آورده است.

برای کل سال ۲۰۱۵ هم شرکت‌های تولیدکننده توانسته‌اند در مجموع ۱/ ۷۸ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی هوشمند را به سراسر دنیا صادر کنند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ رشد قابل توجه ۶/ ۱۷۱ درصدی را به‌دست آورده است.

«رامون لیاماس» یکی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد می‌گوید: «رشد سه رقمی نشان از افزایش تمایل افراد به استفاده از ابزارهای پوشیدنی هوشمند دارد. این اتفاق نشان می‌دهد که ابزارهای پوشیدنی هوشمند نه تنها برای علاقه‌مندان تکنولوژی بلکه برای کاربران مبتدی و نه چندان حرفه‌ای هم جالب و جذاب است.

با اینکه ابزارهای پوشیدنی هوشمند تاحد زیادی به زندگی روزمره افراد نفوذ کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که هنوز فرصت‌های زیادی برای رشد در بازار دارند و با این اوصاف است که باید منتظر ورود شرکت‌های تولیدکننده جدید به این بازار باشیم.

آنچه قطعا در چنین فضای رقابتی ادامه پیدا خواهد کرد، نوآوری و خلاقیت است.

بنابراین از حالا به بعد شاهد ورود محصولاتی مشابه و الگوبرداری شده یا در مقابل محصولات منحصر به فرد و متفاوت در این بازار باشیم.

از طرفی با رونق این بازار، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متنوعی هم برای استفاده روی این ابزارها ارائه می‌شوند تا به این ترتیب کاربردهای آنها بیشتر و بیشتر شود.

طراحی و مد هم بخشی جدانشدنی از این بازار است که می‌تواند با ورود بازیگران جدید به این عرصه رونق بیشتری هم پیدا کند.

جالب اینکه حالا فعالان بازار جواهرات هم تمایل زیادی برای ورود و حضور در بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند نشان می‌دهند که می‌تواند اتفاق خوبی باشد.»

Fitbit سال ۲۰۱۵ را به همان شکلی که آن را آغاز کرده بود، به پایان رساند؛ حاکم بی چون و چرای بازار ابزارهای پوشیدنی که کم کم با رقبایی بزرگ مانند اپل مواجه می‌شود.

این شرکت تصمیم دارد در سال ۲۰۱۶ با عرضه محصولات جدیدی مانند ساعت هوشمند Fitbit Blaze و دستبند تناسب اندام مدگرای Fitness Alta سهم و جایگاه خودش در این بازار را حفظ کند.

اپل هم در این بازار رشد خوبی داشته است.

فروش خوب ساعت‌های اپل در فصل تعطیلات کمک بزرگی به این شرکت کرده و انتظار می‌رود معرفی و عرضه نسخه جدید این ساعت در سال ۲۰۱۶ به رشد بیشتر آن در این بازار منجر شود.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *