صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نبود اشتغال و بيكاری از عوامل موثر در بروز اعتياد

۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۹۱۸
كارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد نبود اشتغال و بيكاری را از عوامل موثر در بروز اعتياد برشمرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نياز به رويكرد اقتصادی و اجتماعی دارد.

به گزارش گروه جامعه ، جواد عباس‌پور درباره عوامل موثر در بروز اعتیاد اظهار کرد: اصل و ریشه مبارزه با اعتیاد به مسئله فرهنگ سازی باز می‌گردد. پیشگیری از اعتیاد باید در میان همه افراد جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود و همه مسئولان و مردم خود را در این حوزه مسئول بدانند بنابراین رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار مناسب بوده و باید بیشتر و منسجم تر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد. اعتیاد بلایی بوده كه هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند 100 درصد خود را از آن مصون بداند بنابراین توجه جدی همگان در این راستا ضرورت دارد.

وی با بیان اینكه ما باید ‏‏' نه گفتن' را به فرزندان آموزش دهیم و آن را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم، افزود: خانواده نقش موثری در پیشگیری و ابتلا فرزند خود به اعتیاد داشته و باید در این زمینه به خانواده به عنوان مهمترین ركن یك اجتماع توجه داشت كه علاوه بر آموزش از طریق رسانه ملی و نهادهای آموزشی، شهرداری با ارائه آموزش از طریق پیام‌های هشداری كوتاه در اتوبوس و مترو می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا كند.

كارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد نبود اشتغال و بیكاری را از عوامل موثر در بروز اعتیاد برشمرد و عنوان داشت: مبارزه با مواد مخدر نیاز به رویكرد جامع اقتصادی و اجتماعی دارد. همچنین در زمینه مبارزه با اعتیاد باید از ظرفیت تمام مردم برای ‏مقابله با آسیب اجتماعی ناشی از مواد مخدر استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت در این زمینه پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

عباس پور با اشاره به اینكه اشتغال سدی محكم مقابل اعتیاد است، ادامه داد: كسانی كه روزانه مشغول به فعالیت بوده و ذهن آنها مشغول به كار و اشتغال است كمتر سراغ اعتیاد و مواد مخدر رفته بنابراین مسئولان باید در قدم نخست مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به موضوع اشتغال زایی توجه داشته باشند.

وی تصریح كرد: سازمان‌های مختلف همچون وزارت بهداشت، وزارت كشور و ارشاد و آموزش و پرورش همچنین كار، تعاون و رفاه اجتماعی باید در كنار به موضوع اعتیاد و راهكارهای پیشگیری از آن با توجه به حوزه‌های مختلف توجه كنند و كم كاری دستگاه خود را بر زمین دیگری نیندازند چراكه در این حوزه همه سهیم هستن و باید مسئولیت لازم را انجام دهند.

كارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینكه مناطق آزاد شاملكیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، ماكو و انزلی است، خاطر نشان كرد: تقریبا اشتغال در مناطق آزاد با رونق همراه بوده و افراد كمتر با نبود اشتغال مواجهند البته تنها دلیل اعتیاد بیكاری نیست بلكه این موضوع ریشه و دلایل گوناگونی داشته كه برای مبارزه جامع با آن باید همه عوامل بررسی و شناسایی شده و جهت رفع آن اقدام شود.

عباس پور در پایان ابراز امیدواری كرد كه با اتخاذ رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و همكاری همه مردم و مسئولین شاهد كاهش اعتیاد در جامعه باشیم.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *