صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟

۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۵۰۷
دندان عقل سومین گروه از دندان‌های آسیا به حساب می‌آید که در انتهایی‌ترین بخش دهان قرار گرفته و بی‌کاربردترین عضو بدن تلقی می‌شود.این گزارش در تاریه 94/11/27 منتشر شده و به جهت اهمیت موضوع آن را بازنشر می کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، معمولا بخش‌هایی از دندان عقل یا تمامی آن زیر لثه باقی می‌ماند که فضای مناسبی را برای رشد باکتری فراهم می‌سازد و در نتیجه درد، التهاب، عفونت و در نهایت پوسیدگی دندان را به دنبال دارد.



دندانپزشکان بر اساس این علائم تصمیم می‌گیرند چه موقع جراحی دندان عقل لازم است. برای جراحی دندان عقل نهفته و خارج کردن آن باید شکافی روی لثه ایجاد کرد، استخوان‌هایی که جلوی ریشه دندان‌ را گرفته‌اند خارج نمود و سپس دندان را به چند تکه تقسیم و هر یک از تکه‌ها به ترتیب از دهان خارج شوند. پس از این مرحله، بخیه لثه به سرعت انجام شده و قطعا این پروسه بدون درد نیست.

همچنین دندانپزشکان جهت بیهوش کردن بیمار به منظور انجام جراحی دندان عقل سه گزینه دارند که شامل بیهوشی موضعی، مصرف آرام بخش‌ها و بیهوشی عمومی می‌شود. در بیهوشی موضعی یک یا چند تزریق «نووکائین» در نزدیکی محل دندان عقل به منظور بی‌حس کردن لثه انجام می‌شود و در بیهوشی عمومی هم بیمار به طور کامل بیهوش می‌شود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *