صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دانش‌آموزان معلول در روسیه در مدارس عادی تحصیل می‌کنند

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۰۶۸
وزارت آموزش و علوم روسیه معتقد است کودکان معلول نیز بهتر است در مدارس عادی و کنار دیگر دانش‌آموزان به تحصیل بپردازند و از سال ۲۰۱۶ سیستم آموزشی تغییر خواهد کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، وزارت آموزش و علوم روسیه معتقد است کودکان معلول نیز بهتر است در مدارس عادی و با دیگر دانش‌آموزان به تحصیل بپردازند.


در سال 2016 مدارس انحصاری روسیه موظف به رعایت استانداردهای جدید آموزشی هستند. امسال در این مدارس نزدیک به 160 هزار کودک مشغول تحصیلند که حدود 500 هزار نفر آنها کودک معلول و کودکانی با ناتوانی­‌های مختلف و نیازمند شرایط ویژه برای تحصیل و آموزش هستند.

با این حال ترجیح دولت بر این است که این کودکان نیز در مدارس عمومی و در کنار کودکان معمولی رشد کنند.

وزارت آموزش و علوم روسیه گفته است که تغییر شرایط به آرامی انجام خواهد گرفت و شتابی برای این کار نیست. بسیاری از مدارس فعلاً آمادگی این تغییرات را ندارند و کادر آموزشی مناسب برای تدریس در مدارس با استانداردهای جدید کافی نیست.

 در استانداردهای جدید گروه­‌های متشکل از دانش‌­آموزان ناشنوا، کم ­شنوا، نابینا، کم بینا و معلول جسمی در نظر گرفته شده است اما مسئله اصلی کار با دانش‌­آموزان عقب مانده ذهنی یا مبتلا به بیماری اوهام است.

طبق استانداردهای جدید، برای این کودکان باید کادر مجزای روان‌شناس ــ مدرس قرار داد. کودکان عقب مانده ذهنی با کتاب­‌های کودکان معمولی و همچنین کتاب‌­های مخصوص تحت آموزش قرار خواهند گرفت. در کلاس­‌های ویژه این کودکان، معمولا علاوه بر مدرس معمولی، یک مدرس گفتار درمانی، بهیار و مددکار نیز حضور دارد.

چنانچه کودک مبتلا به بیماری اوهام در میان کودکان معمولی درس بخواند، باید او را جایی در کنج کلاس و پشت سر سایرین بنشانند. برای برخی کودکان که مشکل معاشرت دارند، باید اسباب بازی، وسایل خانه سازی کودک یا حتی چادر قرار داد.

در این شرایط می­‌توان کودک را در شرایطی قرار داد که به وسیله کارت­، پلانشت و جدول با دیگران معاشرت کند. تحقیقات ثابت کرده که 5 تا 7 درصد کودکان مبتلا به اوهام بسیار مستعد هستند و می­‌توانند به موفقیت­‌های بزرگی دست پیدا کنند، با این حال آنها ساده‌­ترین مهارت‌­های زندگی را به سختی کسب می­‌کنند.

تغییر بعدی در سیستم آموزش مدارس طی سال 2016، بیشتر کردن تعداد امتحانات بعد از کلاس نهم است. در حال حاضر دانش‌آموزان زبان روسی، ریاضی و دو درس دیگر را امتحان می­‌دهند.

فیزیک، شیمی، بیولوژی، ادبیات، جغرافیا، تاریخ، علوم اجتماعی، زبان خارجی و انفورماتیک دروس اختیاری هستند و دانش‌آموز تنها دو درس از این میان را برای امتحان انتخاب می­‌کند.

از این به بعد در مدارس امتحانات دوره‌­ای درس زبان روسی، ریاضی و محیط زیست اجباری خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *