صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مصرف 40 میلیارد متر مکعب CNG در 38 سال گذشته

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۴۸۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای عمر استفاده از سوخت CNG در کشور، مجموع مصرف این حامل انرژی تاکنون 40 میلیارد متر مکعب، معادل 40 میلیارد لیتر بنزین بوده است.
به گزارش،امیر وکیل زاده  بیان این که هم اکنون در مجموع روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کشور مصرف می‌شود، گفت: تهران با بیش از دو میلیون متر مکعب و پس از آن مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین رتبه مصرف CNG را در کشور دارند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون دو هزار و 300 جایگاه تجهیز و راه اندازی شده و 100 جایگاه نیز در مرحله ساخت است.
 
مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: تعهد وزارت نفت برای تجهیز جایگاههای سی ان جی دو هزار و 500 جایگاه است، از این رو بیش از 90 درصد از تعهد انجام شده، اما هم اکنون تقاضا برای احداث جایگاههای سی ان جی بسیار زیاد است که در صدر آنها استانهای آذربایجان شرقی و غربی قرار دارند.
 
در سال 1356 طرح گازسوز کردن خودروها به صورت آزمایشی در شهر شیراز با تبدیل 1200 دستگاه سواری به مرحله اجرا درآمد و دو ایستگاه سوختگیری برای سرویس دهی به این خودروها احداث شد.
 
در سال 1379 نیز وزارت نفت همسو با اجرای سیاستهای راهبردی کشور در بخش انرژی و انجام وظایف محوله در چارچوب قوانین بودجه سنواتی با هدف تحقق اهداف بلندمدت برنامه های اقتصادی کشور وبرنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور، اقدام به تاسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور کرد تا با متمرکز کردن فعالیتهای خود در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی تحولی اساسی را در ابعاد کمی وکیفی نحوه مصرف انرژی در کشور بوجود آورد.
 
شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور پس از بررسی و مطالعات گسترده در ارتباط با وضعیت مصرف انرژی در سیستم حمل ونقل کشور، به خاطر وفور منابع طبیعی گاز وهمچنین کمبود درصد آلاینده های تولید شده در اثر سوخت گازطبیعی، سیاست جایگزینی خودروهای گازسوز به جای خودروهای بنزینی و دیزلی را در دستور کار خود قرار داد.
 
هم اکنون بار اصلی احداث جایگاه های CNG بر عهده بخش خصوصی است، از مزایای مشارکت بخش خصوصی در احداث این جایگاه ها می توان به کاهش سرمایه گذاری دولتی در بخش توزیع انرژی، جذب سرمایه های بخش خصوصی برای اهداف برنامه های توسعه کشور، اشتغالزایی به صورت بومی و ایجاد مشارکت مردمی در طرح احداث جایگاههای CNG با ایجاد حساسیت و آگاهی عمومی در بخش انرژی و توزیع آن اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *