صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد ضروری است/ یک‌صد هزار کلاس درس غیر ایمن در کشور

۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۸۱۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
فیاضی استاندارد سازی و تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی ایمن را ضروری خواند و تصریح کرد: نوسازی مدارس در کشور باید از اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش و حتی پروژه‌های عمرانی در کشور قرار گیرد.
عبدالوحید قیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری‌ میزان، در رابطه با روند نوسازی و ایمن‌سازی مدارس در کشور اظهار کرد: در چندین سال گذشته روند نوسازی و ایمن سازی مدارس رویه ای مطلوب و رو به رشدی را داشت اما متاسفانه در یک دو سال اخیر و به دلیل تنگناهای اعتباری این رویه مطلوب به نظر نمی رسد.

وی افزد: البته آموزش و پرورش در دولت یازدهم با توجه به بضاعت مالی خود اقدامات خوبی را صورت داده و این قابل تحسین است اما به طور کلی این روند کند به نظر می‌رسد.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، کمبود تخصیص اعتبار به حوزه نوسازی مدارس را از معضلات جدی پیش‌رو در آموزش و پرورش خواند و مطرح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات بیشتری به این حوزه که می‌تواند ضامن جان و سلامت دانش‌آموزان باشد، اختصاص یابد.

عضو کمیسیون آموزش با بیان این مطلب که هم اکنون در حدود یکصدهزار کلاس درس درسطح کشور قابل استفاده نیست و یا با کوچکترین حادثه طبیعی تخریب می شوند افزود: نوسازی مدارس در کشور باید از اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش و حتی پروژه‌های عمرانی در کشور قرار گیرد.

فیاضی استاندارد سازی و تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی ایمن را از اولویت‌های نوسازی مدارس در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی به منظور اینمن سازی مدارس از نظر سیستم‌های گرمایشی صورت پذیرفته است اما هنوز هم مدارس غیر ایمن زیادی باقی مانده است.

وی در خاتمه تقویت مشارکت‌های مردمی در ساخت مدارس را یکی ازبهترین راهکارها موجود به منظور تسهیل و شتاب بیشتر نوسازی این مکانهای آموزشی عنوان و تصریح کرد: تقویت انگیزه‌های مردمی به منظور مشارکت در فرهنگ حسنه مدرسه سازی بسیاری از تنگناهای اعتباری نوسازی مدارس را بر طرف می کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *