صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وقتی اینستاگرام غریق نجات فیس بوک می شود

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۵۰۹
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
در آوریل 2012، مدیر عامل فیس بوک، دست به تصمیمی زد که به نظر بی فکرانه بود، اما سرانجام آن جالب بود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مارک زاکربرگ، پیش از عرضه عمومی سهام فیس بوک در بازار بورس، در سال 2012، اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس که اینستاگرام نام دارد را خریداری کرد.

در آن زمان، اینستاگرام 2 ساله، تنها 13 کارمند داشت. زاکر برگ برای این نرم افزار که هیچ گونه درآمد و سرمایه گذار درست و حسابی نداشت، مبلغ یک میلیارد دلار پرداخت کرد. نرم افزاری که کمتر کسی اسم آن را شنیده بود، به خصوص کسانی که قرار بود سهام فیس بوک را در ماه بعد خریداری کنند.

این تصمیم زاکر برگ، به نظر یک تصمیم احمقانه و بدون فکر آمد. تصمیمی که زاکر برگ را به عنوان انسانی عجول و بی فکر شناساند. 
 
آن چه پیش بینی نمی شد!

خریداری اینستاگرام، یکی از هوشمندانه ترین تصمیم های نابغه 27 ساله بود. گزارش های مالی این شرکت حاکی از آن است که اینستاگرام ستاره کسب در آمد در میان همه سرویس های این شرکت است. 

اگرچه هیچ خبر دقیقی از میزان در آمد این شبکه اجتماعی به دست نیامده است، ولی معاون ارشد عملیاتی فیسبوک، "شریل سندبرگ" بر این باور است که از هر 100 کاربر تبلیغ کننده فیس بوک، 98 نفر، تبلیغات خود را هم اکنون در اینستاگرام انجام می دهند.
 
معاون ارشد موسسه Pacific Crest، اوان ویلسون، می گوید، اینستاگرام یکی از بزرگترین عواملی است که باعث رشد فیس بوک در 3 چهارم اول سال 2015 شده است به طوری که 29 درصد از سال گذشته رشد در آمد داشته است.  این اولین بار است که از سال 2013 درآمد تبلیغاتی این شرکت رشد چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر، بارکلی پائول، در آمد اینستاگرام را در کل ماه 2015، 276 میلیون دلار رقم زد و این رقم در سال 2016 به 1.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

عامل "جذابیت" دلیل اصلی موفقیت 

به گزارش بیزینس اینسایدر، دلیل دیگر موفقیت این پیام رسان تصویری "عامل جذابیت" آن است. اینستاگرام که هم اکنون 400 میلیون کاربر دارد، باعث شده است که فیس بوک از میدان به در نشود و قشر جوان همچنان مصر بر استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک باشند.

در یک نظر سنجی نوجوانان دو دیدگاه کاملا متضاد در مورد این شبکه های اجتماعی بیان کردند:

من از فیس بوک استفاده می کنم ولی با آن احساس راحتی ندارم چون نمی توانم در آنجا خودم باشم. دلیل آن این است که پدر و مادرم و پدر و مادر دوستانم در میان دوستان فیس بوکی من هستند و این مرا معذب می کند.—16 ساله

اسنپ چت و اینستاگرام دو پیام رسانی هستند که از طریق آن ها می توانم تمام عکس هایی را که دوست دارم به اشتراک بگذارم و نیز از طریق اینستاگرام می توانم بفهمم دیگران تا کجای دنیا رفته اند و چه می کنند.—15 ساله

فیس بوک در گزارش سالیانه خود این مشکل را پذیرفت و گفت: " ما می پذیریم که برخی از کاربران جوان ما از در حال حاضر از سرویس های پیام رسانی غیر از فیس بوک استفاده می کنند و جایگزین های دیگری برای آن انتخاب کرده اند."

زاکربرگ از همان سال 2012 که اینستاگرام را خریداری کرد، به این مشکل پی برده بود . آنچه که برای دیگران حماقتی بیش نبود، برای زاکربرگ یک تحلیل دقیق از ضعف بالقوه فیس بوک و سیاستی برای پیشگیری از نابودی جذابیت این سرویس شد.
 
امروز اینستاگرام به یکی از منابع پول ساز برای فیس بوک تبدیل شده است.



/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *