صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افتتاح نخستین نمایشگاه انجمن هنرمندان البرز در «خانه هنرمندان ایران»

۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۹۷۸
نمایشگاهی از آثار اعضای «انجمن هنرمندان نقاش البرز»، پنجشنبه ۷بهمن، در نگارخانه «زمستان» خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

به گزارش گروه فرهنگی ، آثار این نمایشگاه شامل طیف وسیعی از آثار متنوع از تصویرسازی گرفته تا نقاشی‌های رئال، سورئال، اکسپرسیو اجتماعی و ... با تکنیک‌های مختلف است. این آثار در ابعاد متفاوتی از خیلی کوچک تا ابعاد نسبتا بزرگ ارائه شده‌اند و با توجه به متریال‌های مختلفی مانند پارچه، اکریلیک، طراحی و ... که در آثار استفاده شده و همچنین سطح کیفی‌ای که دارند، می‌توانند آغاز خوبی برای کار یک انجمن محسوب شوند.

آثار این نمایشگاه از بین آثار 100 نقاش انتخاب شده‌اند و در نهایت آثار 29 هنرمند با داوری اعضای هیئت موسس انجمن هنرمندان نقاش البرز روی دیوار رفته‌اند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده: «انجمن هنرمندان نقاش البرز» با هدف کشف هنرمندان جوان، مستعد و خلاق در سطح کشور تصمیم به انتشار فراخوانی مبنی بر برگزاری نمایشگاهی از آثار این عزیزان گرفت. نمایشگاه پیش رو حاصل تلاش انجمن و مشارکت جمعی از هنرمندان جوان البرز و هنرمندانی از سایر شهرهای ایران است. این نمایشگاه فرصتی است برای دیده شدن هنرمندان جوان و ایجاد انگیزه به جهت قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ای و باور توانایی‌های خود. امید است انجمن هنرمندان البرز بتواند در هموار ساختن این مسیر سهم کوچکی را در قبال هنرمندان جوان و خلاق ایرانی ادا کند.

سعید محمد‌زاده نودهی، کارشناس ارشد نقاشی و رئیس هیئت موسس و هیئت مدیره کنونی انجمن هنرمندان نقاش البرز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، گفت: انجمن هنرمندان البرز حدود 3 ماه است که رسما آغاز به کار کرده است. در واقع این نخستین فعالیت نمایشگاهی ما محسوب می‌شود که به صورت گروهی برگزار شده است.

این هنرمند نقاش با اشاره به مشکلات هنرمندان در استان های مختلف کشور، داشتن انجمن های استانی را یک نیاز برشمرد و افزود: فکر می‌کنم با وجود انجمن‌ها مجموعه فعالیت هنرمندان بومی‌تر می‌شود و می‌توانیم متمرکز‌تر فعالیت کنیم. همچنین یک انجمن استانی به عنوان مرکز فعالیت‌های یک استان می‌تواند در جایگاه یک انجمن با انجمن هنرمندان نقاش ایران ارتباط برقرار کند. فکر می‌کنم این تمرکز در استان‌ها در نهایت به هنرمندان کمک می‌کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش البرز در ادامه عنوان کرد: اولین مشکل، نبودن کلکتور یا خریدار اثر هنری در استان‌ها است. همه چیز محدود به تهران شده؛ از جمله خریدار اثر هنری، مجموعه‌دار، بیننده اثر هنری و هر چیز دیگری که به ارائه اثر هنری به صورت حرفه‌ای مرتبط است. معضل این است که چشم بیننده‌ها در اغلب استان‌ها حرفه‌ای نیستند، یعنی بیننده حرفه‌ای وجود ندارد. زمانی که بیننده حرفه‌ای وجود نداشته باشد، اثر هنری را نمی‌شود ارائه کرد پس همه محدود می‌شوند به اینکه به تهران مراجعه کنند..

گفتنی است، مهرناز باران، سمانه بیات، تکتم بگلو، نیلوفر پیرزاد، روزبه حق‌گو، سارا حیدری، سعید حسین، زهرا خدابنده‌لو، مهرشاد خسروی یکتا، پریسا رهگذر، فرشته رشوند آوئی، الهام زمانی‌زاده، سمیرا سلطانی، شهرزاد سید درخشانی، شهره سبزه‌پرور، نرگس سیاه‌پوشان، ملیحه سادات‌صانعی، سعیده علی‌زاده، افسانه غفوری، محمد فتاحی، حمیده کمر‌روستا، پریا مالمیر، صحرا مرتضوی، مهرناز مقدم، نسرین ملک‌ثابت، هانیه معینی‌پور، سپینود نظر، خدیجه هاشم‌خانی و مریم هنری هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آثار این نمایشگاه بین 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

این نمایشگاه تا 13 بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *