صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز پرداخت ۳ مرحله‌ای وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج توسط بانک پارسیان

۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۹۳۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج هم زمان با ایام مبارک دهه فجر توسط بانک پارسیان آغاز می شود.
به گزارش بانک مرکزی اعلام کرد، همان گونه که در اطلاعیه شماره 2 این بانک قید شده بود ، در فاز نخست تودیع وجوه سپرده گذاران، پرداخت سپرده های خرد این تعاونی اعتبار در اولویت قرار دارد و تودیع سپرده ها تا سقف های 30 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 100میلیون ریال، بر اساس شیوه نامه ای خواهد بود که از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود.
 
این مبالغ طی 3 مرحله و توسط شعب بانک پارسیان در سراسر کشور پرداخت خواهد شد. نحوه و ترتیب پرداخت در اطلاعیه آن بانک اعلام می شود.

در این زمینه ، توجه سپرده گذاران را به نکات  زیر معطوف می دارد :

1- در فاز نخست این طرح ، سپرده های خرد صرفا" به اشخاص حقیقی دارای حساب های تک امضاء پرداخت خواهد شد. 

2- سپرده گذاران واجد شرایط با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب و اوراق شناسایی هویتی ضمن مراجعه به شعبه مربوطه در تعاونی نسبت به بستن حساب و ابطال دفترچه اقدام و « گواهی تسویه حساب سپرده نزد تعاونی اعتبار ثامن الحجج» را به شعب بانک پارسیان ارائه کنند.
3- تسهیلات سپرده گذارانی که در قبال سپرده های خود تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند، توسط همان شعبه تعاونی تسویه شده و مبلغ خالص قابل پرداخت در گواهی تسویه حساب سپرده قید خواهد شد.

4- اطلاعات دریافتی از تعاونی، ملاک بازپرداخت سپرده ها بوده و هرگونه مغایرت در اطلاعات مشتریان از قبیل اطلاعات هویتی، شماره حساب، مبلغ سپرده و... یا کسری مدارک مورد نیاز باعث عدم پرداخت مبالغ خواهد شد.

5-بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل فرآیند پرداخت سپرده ها و رسیدگی به شکایات سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج، نسبت به راه اندازی میز امداد ویژه ای اقدام کرده و سپرده گذاران تعاونی مذکور، می توانند ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانیwww.cbi.ir  در بخش «تماس با ما» و در زیربخش «پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» شکایات و انتقادات خود را مطرح نمایند. تلفن پیام گیر شماره 29954855 و سامانه پیام کوتاه 2000411 نیز آماده دریافت دیدگاه های مردمی ، انتقادات و شکایات احتمالی در این زمینه خواهد بود.

6- در حین اجرای فاز نخست، اطلاع رسانی لازم در زمینه تعیین تکلیف وجوه سپرده های مشترک، سپرده های اشخاص حقوقی و سپرده های با مبالغ بالاتر تعاونی یادشده نیز از طریق اطلاعیه های بانک مرکزی به آگاهی می رسد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *