لزوم معرفی بهتر صندوق پسانداز مسکن یکم از سوی بانک مسکن
کاظمی دینان رئیس انجمن روابط عمومی ایران روشهای جذاب، پرمخاطب و ارزان تبلیغات معرفی صندوق پسانداز مسکن یکم را با هدف استفاده مدیران بانک مسکن و جذب آوردههای مردمی بیشتر برای سرمایهگذاری در این صندوق تشریح کرد.
مشاور رسانهای رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: ما بانکهایی داریم که هزینه زیادی برای تبلیغات میکنند؛ ولی اثرگذار نیست. بنابراین میتوانیم با بودجهای کم اثرگذاری بیشتری میان مخاطبان خود داشته باشیم. اگر درست بودجهبندی شود و مخاطبشناسی داشته باشیم و به مخاطبِ هدفِ آن خدمت، خدمات بانکی را معرفی کنیم، آن موقع است که مدیریت تبلیغات را رعایت کردهایم.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران افزود: در حال حاضر تبلیغات زیادی از بانکها در رسانههای مختلف اعم از دیداری، شنیداری، نوشتاری و دیجیتال میبینیم اما من به عنوان یک کارشناس ارتباطات معتقدم اثرگذاری این تبلیغات به دلیل عدم رعایت اصول تبلیغات حرفهای بسیار کم است.
مشاور رسانهای مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه یکی از راههای تبلیغات درست این است که بدانیم خدماتی که بانک ما ارائه میکند برای کدام گروه از افراد جامعه جذابتر است گفت: مثلا خدمات صندوق پسانداز مسکن یکم بانک مسکن برای زوجهای جوان یا خدمات صندوق پسانداز مسکن جوانان برای خانوادههای دارای فرزندان نوجوان که خواهان آیندهای روشن برای جوانانشان هستند، مفیدتر و جذابتر خواهد بود. در مرحله بعد باید این نکته را مد نظر قرار داد که این جامعه هدف ما در کدام ساعات شبانهروز و از کدام رسانهها بیشتر استفاده می کنند تا مخاطبان خود را از میان آنها بیابد و تبلیغ آن خدمات بانک مسکن اثرگذارتر باشد.
مشاور رسانهای مدیرعامل بانک ملت درباره نقش مشاوران تبلیغاتی بانکها گفت: متأسفانه مشاوران تبلیغاتی بانکها این موضوعات علمی را مد نظر قرار نمیدهند و تنها به فکر افزایش کمیت و تعداد پخش تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون هستند که هزینه زیادی میطلبد؛ در حالی با هزینهای بسیار کمتر میتوانند با معرفی یکی از خدمات بانکی و نصب در بیلبوردِ یک منطقه خاص، مشتری بیشتری از پخش تیزر تلویزیونی به دست بیاورند.
مدرس تبلیغات و روابط عمومی در دانشگاه خاطرنشان کرد: بانک مسکن باید حتما مخاطبان خدمت بسیار کارآمد و مهم جدید خود یعنی صندوق پسانداز مسکن یکم را اولا در سطح ملی و ثانیا در سطح استانی و شهری در یک مدت کوتاه و با مطالعهای کارآ شناسایی کند و سپس به سمت تبلیغات تلویزیونی هدفمند این خدمت برود.
مشاور رسانهای مدیرعامل بانک صادرات تأکید کرد: با توجه به اینکه بانک مسکن بانکی دولتی، تخصصی و توسعهای است که خدمت صندوق پسانداز مسکن یکم را نه برای درآمدزایی بلکه با هدف اجرای برنامههای توسعه مسکن دولت راهاندازی کرده است، بنابراین این حق بانک مسکن است که در بخشهای خبری و به صورت رایگان به تشریح این صندوق برای مردم بپردازد که این کار همان مدیریت تبلیغات بدون پرداخت هزینه اضافی است. به نظر میرسد مدیران بانک مسکن تبلیغات در قالب خبر را فراموش کردهاند.
مشاور رسانهای مدیرعامل بانک سامان پرمخاطبترین رسانه حال حاضر کشور را شبکههای اجتماعی موبایلی دانست و گفت: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای توسعهیافته کمپینهای خلاقانه اجتماعی جایگزین تیزرهای تلویزیونی شدهاند که بانک مسکن نیز میتواند با توجه به فراگیر بودن شبکههای اجتماعی موبایلی، از این ویژگی ارزان ولی پرمخاطب به جای چاپ کادرهای گرانقیمت در روزنامههای کمتیراژ استفاده کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *