صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پنج محصول جدید پژو در راه ایران

۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۱۴۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
قرارداد ايران خودرو و پژو نهايي شده و با سفر رييس جمهوري به فرانسه اين قرارداد به صورت رسمي به امضا خواهد رسيد.

به گزارش ، در اين ميان توليد حداقل پنج خودرو پژو نهايي شده و قرار است به زودي به زنجيره توليد ايران خودرو وارد شوند. اين پنج خودرو عبارتند از پژو 207، پژو 208، پژو 2008، پژو 301 و پژو 308.

پژو 207

پژو 207 كه از قبل در زنجيره توليد ايران خودرو قرار داشت ولي اكنون توليدي ندارد. ايران خودرو اين خودرو را براي تحويل در سال آينده پيش فروش كرده است. قيمت محتمل براي اين خودرو 40 تا 47 ميليون تومان است.

پژو 208

اين خودرو هاچ بك قرار است تا نيمه اول سال 95 عرضه شود و در زمره خودروهاي كم مصرف پژو جاي دارد و به نظر رقيب خوش سيماتري نسبت به 207 به نظر مي رسد. آن طور كه از شواهد امر بر مي آيد قيمت اين خودرو در رنج 50 تا 60 ميليون تومان تعريف خواهد شد.

پژو 2008

اين خودرو به نوعي كراس اوور پژو محسوب مي‌شود. داراي 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپاست و از آپشن‌هاي خوبي برخوردار است.  با توجه به قيمت گذاري كه براي S7 صورت گرفته بعيد است ايران خودرو اين خودرو را كمتر از 80 ميليون تومان قيمت‌گذاري كند.

پژو 308

اين خودرو يكي از محصولات زيباي هاچ بك پژو محسوب مي‌شود و در سال 2014 به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. پژو 308 اکسس دارای موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربو بنزینی است. پژو 308 اکسس دستی شش سرعته اکنون با قیمت 21990 دلار به فروش می رسد، در حالی که نسخه شش سرعته اتوماتیک آن دارای قیمت 24690 دلار است.

پژو 301

اين خودرو كه در فرانسه توليد مي‌شود به نظر مي رسد بتواند جايگاه خوبي در ايران براي خود دست و پا كند. سايپا نيز با اليزه قرار است رقابتي با ايران‌خودرو داشته باشد.

الیزه و 301 به‌نوعی یک خودرو به شمار می‌روند و پلت‌فرمی مشترک و یکسان دارند که اولی در سیتروئن به تولید می‌رسد و دومی نیز در پژو.. این دو شرکت (پژو و سیتروئن) در اصل به‌عنوان هلدینگ PSA (گروه پژوسیتروئن) فعالیت می‌کنند.

به گزارش صنعت نويس، آن طور که منابع آگاه می‌گویند، اگر قرار به تولید همزمان الیزه و 301 در جاده مخصوص باشد، ایران خودرو بخشی از قطعات موردنیاز سایپا را (برای تولید سیتروئن الیزه) تامین خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، چون الیزه و 301 قطعات مشترک زیادی دارند و گروه پژوسیتروئن نیز نمی‌خواهد همزمان در دو جای مختلف (برای دو محصول موردنظر) سرمایه‌گذاری کند، ایران خودرویی‌ها تامین بخشی از قطعات سایپایی‌ها را برای تولید الیزه بر عهده خواهند گرفت. قيمت اين خودرو زير 60 ميليون تومان خواهد بود.

منیع:صنعت نویس




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *