راهاندازی خبرگزاری معاونت برونمرزی صداوسیما در ایام دهه فجر
معاون برون مرزی اتفاق جدید پایگاه خبری «پارس تو دی» را مدل جدید رسانهای آن دانست و گفت: امروز مدل رسانهای متفاوت از دیروز است و «نیومدیا» یا رسانه نو اکثریت غالب است و رسانههای مطرح در جهان هم به جای صرفاً پخش فرکانسی، به استفاده از ظرفیت، رسانه اجتماعی Social media روی آوردهاند.
اخگری تصریح کرد: رسانه نو، بر بستر وب شکل میگیرد و این موضوع استفاده از رادیو را هم با تغییرات زیادی روبرو کرده است، بنابراین درمدل رسانهای جدید باید به سمت و جهتی حرکت کرد که در مناطق همسایه که امکان ارسال امواج فراهم است و رادیو هم بسیار کاربرد دارد، از طریق فرکانس و در مناطق دوردست شرایط استفاده از برنامههای رادیو، در بستر Web فراهم شود.
معاون برونمرزی تاکید کرد: وب کستینگ صرفا به استفاده از وب برای پخش محدود نمیشود، بلکه با تغییر مدل تولید رسانهای رادیوهای برونمرزی باید محتوایی متناسب با جامعه مخاطب و در قالبی متناسب با رسانههای اجتماعی تولید کنند، لذا ایجاد یک گروه هنری متمرکز برای تولید محتوای چند رسانهای برای رادیوهای برون مرزی ضروری است.
وی افزود: «پارس تودی»، یک خبرگزاری بینالمللی است، به این معنا که گزارشهای ارسالی خبرنگاران رسانههای برون مرزی بهصورت خام و با کیفیت بالا از مناطق مختلف جهان را دریافت میکند و سپس با تهیه متن خبری به اضافه دادههای متنی و صوتی، یک فیلد خبری به زبان فارسی، انگلیسی و عربی در اختیار رسانههای داخلی و خارجی قرار میدهد. به این ترتیب پارس تو دی، خبرگزاری صوت و تصویر برونمرزی خواهد بود.
معاون برون مرزی صدا و سیما افزود: خوشبختانه با وجود رسانههای قدرتمندی چون پرس تی وی، العالم، هیسپان تی وی و شبکههای سحر و الکوثر و نیز خبرنگاران رادیوهای برون مرزی، امکان هم افزایی و عرضه تولیدات خبری برون مرزی در قالب متن، صوت و تصویر وجود خواهد داشت.