انعقاد قرارداد هما برای خرید ۱۱۴ فروند هواپیما در آینده نزدیک
علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مذاکرات هما با ایرباس برای خرید هواپیما در حد توافق اولیه بود، گفت: این توافق برای خرید ۱۱۴ فروند هواپیما در آینده نزدیک تبدیل به قرارداد می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اجرای برجام و لغو تحریمها، قطعا شرکتهای هواپیمایی باید مذاکرات خود را تبدیل به قرارداد و نسبت به ورود هواپیما به کشور اقدام کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یکی از موضوعات مهمی که برای شرکتهای هواپیمایی در فضای پس از برجام مهم است تامین منابع مالی برای خرید هواپیما خواهد بود که با توجه به توان مالی ایرلاینها شرایط سختی بر آنها حاکم است اما با توجه به فرآیندهای بینالمللی حاکم بر خرید، اجاره و فروش هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک، ایرلاینها میتوانند از این شرایط برای ورود هواپیما استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت ایرلاینها ورود هواپیما به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک است، درباره زمان ورود ۱۱۴ فروند هواپیمای توافق شده با ایرباس برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: مذاکرات هما برای خرید هواپیما در حد توافق اولیه بود که باید تبدیل به قرار داد شود در این صورت زمان تحویل و نحوه پرداخت در قرارداد مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه توافق هما برای خرید ۱۱۴ فروند هواپیما در آینده نزدیک تبدیل به قرارداد میشود ادامه داد: این تعداد هواپیما زیاد است و به تدریج وارد کشور خواهند شد اما طبق اعلام ایرباس تا پایان سال ۲۰۱۶ تعدادی از این ۱۱۴ هواپیما وارد کشور میشود.
عابدزاده گفت: علاوه بر شرکت هواپیمایی هما سایر ایرلاینها نیز در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستند و تا پایان امسال تعدادی هواپیما وارد کشور میشود. با برداشته شدن تحریمها و اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاینها شرایط بهتری نسبت گذشته برای توسعه ناوگان خود دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر توسعه ناوگان هوایی، در فضای بعد از برجام تلاش داریم صنعت حمل و نقل هوایی را بر پایه استاندارد بسترسازی کنیم. صنعت حمل و نقل هوانوردی اعم از بخش فرودگاهی، ایرلاینها و سایر فعالان این بخش اگر در بستر استاندارد حرکت کنند کیفیت صنعت هم در حوزه خدمات و هم در حوزه بازدهی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشور به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت هوانوردی باید به گونهای سیاستگذاری کند که در سایه رقابت، رضایتمندی مسافر و به تبع آن استانداردهای ایمنی پروازها افزایش یابد.
عابدازده تاکید کرد: محدودیتهایی که طی ۳۰ سال اخیر در صنعت هوانوردی بود، آسیبهایی را در پی داشت که امیدواریم در مدت کوتاه و با برنامهریزی منظم صنعت هوانوردی را پویا کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *