صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دولت لایحه دو دوازدهم را به مجلس ارائه کند

۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۶۵۴
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.
-گروه سیاسی:  جلسه علنی امروز (یکشنبه، 27 دی ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رأس ساعت 8:08 دقیقه با حضور 201 نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد.

برای دیدنن فیلم سخنرانی رئیس جمهور اینجا کلیک کنید

گفتنی است محمدحسین فرهنگی، دستور کار امروز صحن علنی را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درمورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی‌ها.

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث.

- گزارش کمیسیون عمران در خصوص مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور.

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده‌(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش.

- گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان‌به‌سلامت‌در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای.

- بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل85 قانون اساسی.

همچنین برابر اعلام دولت لایحه بودجه سال 1395 و لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس می شود.

 رئیس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه 95 و برنامه ششم وارد صحن علنی مجلس شد

حسن روحانی امروز یکشنبه  ( 27 دی) برای تقدیم لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم توسعه دقایقی قبل وارد صحن علنی مجلس شد.

گفتنی است محمدباقر نوبخت، محمد نهاوندیان، محمدجواد ظریف، معصومه ابتکار، حسین فریدون و مصطفی پور محمدی، محمود واعظی، الهام امین زاده، مسعود سلطانی فر رئیس جمهور را همراهی کردند.

حل پرونده هسته‌ای حاصل رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایداری ملت ایران بود

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 دی) مجلس شورای اسلامی با خوش آمد گویی به رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، گفت: در اینجا به دکتر روحانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت خیرمقدم عرض می‌کنم که برای ارائه لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه کل کشور به خانه ملت تشریف آورده‌اند. امروز، روز بسیار فرخنده‌ای است که تجلی اراده ملت بوده که موضوع هسته‌ای بحمدالله به نتیجه رسید و تحریم‌ها برداشته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در اینجا لازم می‌دانم از آقای روحانی رئیس جمهور که تلاش زیادی در این رابطه داشت و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده که در 2 سال اخیر وقت زیادی را مصروف کردند تا این معضل از جلوی پای ملت برداشته شود، تشکر می‌کنم. دیشب همگان شاهد بودند که آخرین گام برای برداشته شدن تحریم‌ها برداشته شد که این اهمیت استقامت ملت را نشان داد، زیرا این راه، مسیر پرفراز و نشیبی بود که با پایداری و استقامت ملت ایران اراده خود را در این موضوع اساسی محقق کردند.  

وی ادامه داد: همچنین لازم است از تلاش‌های صورت گرفته و پایمردی ملت ایران سپاسگزاری صمیمانه‌ای کنم، به ویژه در اینجا باید از حمایت‌ها و هدایت‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درخصوص مسائل و ماجراهای مختلفی که در طول این 12 سال در موضوع هسته‌ای پیش آمد، تشکر و قدردانی کنم، راهنمایی‌های ایشان به‌عنوان نقش اول هم در ایجاد فناوری هسته‌ای در کشور و هم در تثبیت موقف ایران در موضوع هسته‌ای بسیار ارزشمند و یکه بود، قطعاً جایگاه ایشان در حل این پرونده در دوران اخیر بسیار ارزشمند و راهگشا بود. از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب در ادوار مختلف که دولت‌های مختلف بر سر کار بودند و ارائه راهنمایی‌ها و رهنمودهای موثر از سوی ایشان جهت پیشبرد اهداف کشور سپاسگزاری می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آرزومند هستیم که با انجام اقدام روز گذشته، فضای جدیدی برای تلاش و ایجاد رونق در تولید کشور و سرمایه‌گذاری فراهم شود و دوره جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.( برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)

روحانی: دولت صلاح نمی دید که لایحه بودجه را بر اساس فرض رفع تحریم ها که تدوین کرده بود پیش از عملی شدن رفع تحریم ها به مجلس ارائه کند

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به منظور ارائه لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه صورت گرفته اظهار کرد: همانطور که می دانید زمان ارئه لایحه با زمان اجرایی شدن توافق هسته ای و رفع تحریم ها تقارن پیدا کرد لذا دولت به لحاظ انعکاس خارجی و حساسیت بین المللی در این موضوع صلاح نمی دید که لایحه بودجه را بر اساس فرض رفع تحریم ها که تدوین کرده بود پیش از عملی شدن رفع تحریم ها به مجلس محترم ارائه کند.

وی گفت: اگر هم دولت می خواست بودجه را بر مبنای فرض عدم تحریم ها تدوین و تقدیم مجلس کند چون پیش بینی ما این بود که تحریم ها رفع خواهد شد بنابر این کاری متناسب نبود که ما بر خلاف اعتقادمان لایحه ای را بر مبنای ادامه تحریم ها تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

روحانی تأکید کرد: در مجلس هشتم دولت گذشته بودجه را بهمن ماه به مجلس ارائه داد و انشاء الله امیدواریم نمایندگان محترم مجلس که همیشه هم به دولت و هم بالاتر از دولت نسبت به مصالح عمومی مردم بسیار حساس بودند و می دانند که از لحاظ روانی چند دوازدهم معنای خوبی ندارد و ضمن اینکه به فعالیت های عمرانی بهار سال اینده هم لطمه خواهد زد.( برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)

رئیس‌جمهور لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ را تقدیم رئیس مجلس کرد

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان  امروز (یکشنبه 27 دی ماه)، لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

 بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه تا مدت 10 روز می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند. همچنین کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی گزارش نهایی را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه به مجلس بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده 148 آیین‌نامه داخلی مجلس٬ نحوه بررسى و تصویب برنامه‌های توسعه کل کشور به اینگونه است که نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه برنامه ظرف پنج روز (بدون احتساب ایام تعطیل) پیشنهادهای خود در مورد کلیات و جزئیات برنامه را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارائه می‌نمایند.

همچنین کمیسیون‌های تخصصی مکلفند حداکثر ده روز پس از چاپ و توزیع لایحه نسبت به بررسی مفاد برنامه شامل مواد، تبصره‌ها، جداول و ضمایم و نیز پیشنهادهای نمایندگان اقدام و گزارش خود را به کمیسیون تلفیق رسیدگی‌کننده ارائه نمایند.( برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)

لاریجانی پس از ارائه لایحه بودجه: دولت لایحه دو دوازدهم را هم به مجلس ارائه دهد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 27 دی‌ماه پس از ارائه گزارش لایحه بودجه سال 95 در صحن علنی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، با تأکید مجدد بر تلاش مجلس جهت اتمام بررسی لایحه بودجه تا پایان سال تصریح کرد: طبق قانون باید لایحه چند دوازدهم نیز به مجلس ارائه شود تا در کار دولت در فروردین و اردیبهشت ماه سال بعد مشکلی پیش نیاید.( برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)

پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس

نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

جلسه علنی بعدی پارلمان فردا (دوشنبه) رأس ساعت 8 صبح با دستور کار اعلام‌شده تشکیل می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *