صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زمان طلایی پیشگیری از چاقی

۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۷۹۲
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش زمان طلایی پیشگیری از چاقی را دوره ابتدایی دانست و گفت: در دوره اول ابتدایی برای توسعه سواد حرکتی باید دانش آموزان را به انجام بازی‌های بدون ساختار تشویق کنیم.
به گزارش ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش زمان طلایی پیشگیری از چاقی را دوره ابتدایی دانست و گفت: در دوره اول ابتدایی برای توسعه سواد حرکتی باید دانش آموزان را به انجام بازی‌های بدون ساختار تشویق کنیم.

مهرزاد حمیدی به موضوع چاقی در کودکان اشاره و عنوان کرد: زمان طلایی پیشگیری از چاقی، دوره ابتدایی است.

وی ادامه داد: در سنین طفولیت سلول‌های چربی کودکان تکثیر، اما با افزایش سن بر حجم این سلول‌ها اضافه می‌شود. به همین علت باید مراقبت کنیم تا کودکان در دوران طفولیت چاق نشوند، زیرا در بزرگسالی کم کردن وزن برای آنها بسیار سخت خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم تعادل در سنین بزرگسالی برای ما بسیار خطرناکتر از دیابت، بیماری‌های قلبی و دیگر تبعات چاقی است، گفت: اگر کودک در دوران طفولیت سواد حرکتی را نیاموزد دیگر در بزرگسالی قابلیت جبران ندارد.

حمیدی ادامه داد: اگر تعادل، تجربه نشده باشد فرد با کوچکترین ضربه‌ای استخوان‌های بدنش می‌شکند و در آینده با موجی از شکستگی‌های استخوان مواجه خواهیم شد که علت آن وجود دانش آموزان نامتعادل است.

وی با بیان اینکه البته آموزش و پرورش نمی‌تواند پیشگیری از چاقی را به تنهایی جلو ببرد.علاوه بر مدرسه خانواده و محله نیز دراین زمینه نقش دارند، گفت: برای ایجاد یک جامعه سالم و فعال درهمه کودکان نیازمند اصول دقیق مهارت‌های ورزشی و حرکتی در راستای ساخت زندگی سالم‌تر هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سواد حرکتی توسعه مهارت‌های بنیادین حرکتی و ورزشی است که به کودک اجازه می‌دهد در برابر شرایط محیطی موجود واکنش مناسب را نشان دهند.

حمیدی تاکید کرد: برای توسعه سواد حرکتی در کودکان نیاز به تسلط برمهارت‌های حرکتی بنیادین در آنان داریم، اما دستیابی به این تسلط در همه آنان و به یک باره به وجود نمی‌آید. در دوره اول ابتدایی برای توسعه سواد حرکتی باید دانش آموزان را به انجام بازی‌های بدون ساختار تشویق کنیم.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *