صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

احداث 2 هزار فضای آموزشی تا پایان سال 94

۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۹۵۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال 94 ، احداث 2 هزار فضای آموزشی در دومیلیون متر مربع توسط آموزش وپرورش کار بسیار بزرگی است که باتوجه به پراکندگی جغرافیایی فضاها و نظارت بر آنها اقدامی است که توسط آموزش وپرورش انجام می‌شود.

به گزارش ،علی اصغر فانی در افتتاح گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور که در ساختمان مرکزی سازمان نوسازی برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین یک سند بالادستی در آموزش وپرورش است که در صورت اجرای تمام بخش‌های آن می تواند مشکلات آموزش وپرورش را حل کند که این امر مستلزم فراهم شدن امکانات و منابع است.

وی با بیان اینکه مرحله طراحی و تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی 10 سال طول کشید تصریح کرد : در سال 93 نقشه راه این سند با سرعت و دقت تهیه شدکه این از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است و چنانچه بدون تهیه نقشه راه می‌خواستیم سند تحول را اجرا کنیم قطعا با شکست مواجه می‌شدیم که نمونه آن اجرای شتاب زده و بدون تمهید مقدمات نظام 3-3-6 بود که مشکلات آن همواره بر دوش آموزش وپرورش سنگینی می‌کند و تلاش می‌کنیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش، مبنای حرکت آموزش وپرورش را در طول برنامه ششم اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و ادامه داد: در این نقشه راه به طور کامل مشخص شده است که آموزش وپرورش تا پایان سال 99 چه اقداماتی را در چه بازه زمانی و بامدیریت کدام بخش اجرایی می‌کند و پس از آن است که نتایج آن مبتنی بر برنامه‌ریزی و عقلانیت بروز و ظهور پیدا می‌کند .

فانی با اشاره به شش زیرنظام سند تحول خاطرنشان کرد: زیرنظام فضا و امکانات به سازمان نوسازی مربوط می‌شود که منتظر تصویب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن در شورای عالی آموزش وپرورش هستیم.

وی اضافه کرد: آموزش وپرورش به جد معتقد است که یک فضای خوب و آموزشی برای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و ارتقای فرآیند یاددهی – یادگیری و ایجاد رفتار مطلوب نسبتا پایدار مؤثر خواهد بود.

وزیر آموزش وپرورش مدرسه سازی را به تعبیر مقام معظم رهبری باقیات الصالحات خواند و اظهارکرد: باید بابت کار در امر مدرسه سازی برای فرزندان این کشور قدردان باشیم به دلیل آنکه در امر پسندیده مدرسه سازی همواره ثواب این کار پس از مرگ فرد خیر نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در چرخه اجرای سند تحول باید نقش خود را در نقشه راه بیابیم تصریح کرد: آموزش وپرورش همواره بامشکلات اعتباری مواجه بوده است و مدیران نوسازی در استان ها باید در جذب و تخصیص اعتبارات استانی بیش از پیش تلاش کنند کما اینکه این سهم در دولت یازدهم از 8 به 10 درصد رسیده است .

فانی ادامه داد: تعمیر و نگهداری از فضاهای آموزشی امری است که باید در کنار نوسازی مدارس به آن پرداخته شود و باعث می شود عمر بناهای آموزشی افزایش پیدا کند و مدیران استانی باید با اختصاص یک ردیف بودجه مستقل به این مهم بپردازد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به دستورالعمل ماده 53 قانون بودجه کشوری تصریح کرد: مدیران استانی باید با مطالبه یک درصد منابع اعتباری عمرانی کشور نسبت به تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام که از دولت قبل آغاز شده است اقدام کنند و تکمیل پروژه های نیمه تمام یک اولویت برای دولت به حساب می آید .

وی استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس را مهم خواند و افزود: اعتبارات این موضوع در بودجه آموزش وپرورش به صورت دائمی و قابل پیش بینی است و باید به گونه ای مدیریت کنیم که در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده استانداردسازی سامانه ها به نتیجه برسد که علاوه بر صرفه جویی در منابع ، استفاده از انرژی های پاک و نوین شاهد وقایع ناگوار برای دانش آموزان نباشیم .

فانی خاطرنشان کرد: در جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی وعده داد، در طول اجرای برنامه ششم توسعه با تخصیص اعتبارات عمرانی به آموزش وپرورش تمام فضاهای آموزشی مدارس به حالت استاندارد برسد.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *