سايپا يدك خلأ خدمات تخصصي را پر كرده است
معاون اجرايي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران گفت: راهاندازي مركز تعميرات تخصصي گيربكس اتوماتيك توسط سايپايدك خلأ ناشي از ارائه خدمات تخصصي را تا حدودي برطرف كرده است.
با توجه به اين نكته، و اينكه ذائقه مشتريان به سمت استفاده از خودروهاي اتوماتيك در حال تغيير است، ايجاد مركز تخصصي تعميرات گيربكس اتومات اجتناب ناپذير بود.
وي ادامه داد: ارائه خدمات تخصصي در شركتهاي بزرگ خودروسازي دنيا بسيار مرسوم است چون همه مشتريان براي معايب خاص مراجعه نميكنند. از سوي ديگر فراگير شدن تعميرات تخصصي خاص از جمله تعمير موتور يا گيربكس در يك شبكه بزرگ به صرفه و اقتصادي نيست.
به همين منظور در دنيا يكسري تعميرگاههاي خاص را براي ارائه خدمات خاص انتخاب ميكنند كه اين مراكز، بقيه شبكه را پشتيباني ميكند. تاكنون اين رويه در ايران كمتر ديده شده و به همين دليل مشتري توقع دارد با مراجعه به نمايندگي همه نوع خدمات را دريافت كند.
تاجيك تاكيد كرد: اقدام سايپايدك در راهاندازي مركز تخصصي تعميرات گيربكس اتوماتيك و تعميرگاههاي تخصصي خلأ ناشي از ارائه خدمات تخصصي در ايران را تاحدودي برطرف كرده است. در واقع اين اقدام، نوعي اطمينان خاطر براي مصرف كننده ايجاد ميكند.
معاون اجرايي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ارائه خدمات تخصصي را در افزايش رضايت مشتريان تاثيرگذار دانست و افزود: در ارزيابيهاي شركت بازرسي، وجود چنين مراكزي كه در نهايت به رضايت مشتري منجر ميشود يك امتياز محسوب ميگردد.
وي با بيان اينكه بيشتر درآمد شركتهاي بزرگ خودروساز در دنيا از محل خدمات پس از فروش تامين ميشود، ادامه داد: در ايران خودروسازان بزرگ ما به صورت مولتي برند كار ميكنند كه در اين شرايط ايجاد تعميرگاههاي تخصصي يك مزيت به شمار ميرود. لذا در بازنگريهاي بعدي دستورالعمل ارزيابي شركتهاي خدمات پس از فروش، ارائه خدمات تخصصي را حتما مد نظر قرار خواهيم داد چراكه رضايت مشتري براي ما يك اصل اساسي و مهم در رتبهبندي شركتهاي خدمات پس از فروش است.
تاجيك در ادامه به شرايط صنعت خودروسازي پس از لغو تحريمها اشاره كرد و گفت: با لغو تحريمها پس از اجراي برجام، خودروهاي جديد وارد بازار خواهند شد و تاكيد ما بر اين است كه قبل از ورود و يا توليد خودروهاي جديد، بايد زمينهها و الزامات ارائه خدمات پس از فروش به خودروهاي جديد فراهم شود تا مشتريان در دريافت خدمات دچار سردرگمي نشوند.
معاون اجرايي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، كاهش هزينههاي تعميرات خودرو را يكي ديگر از مزاياي راهاندازي مراكز تخصصي خدمات برشمرد و تاكيد كرد: تعميرگيربكس قطعات نسبت به تعويض آن هزينه كمتري را به مشتري تحميل ميكند و در كل نياز به واردات گيربكس را كاهش ميدهد و به صرفهجويي ارزي منجر خواهد شد. لذا راهاندازي مركز خدمات تخصصي گيربكس اتوماتيك سايپايدك گام مهمي در راستاي صرفهجويي در هزينههاي مشتري و درآمدهاي ارزي كشور است.
وي ادامه داد: ساير شركتهاي خدمات پس از فروش ميتوانند از اقدام سايپايدك در راهاندازي مراكز تخصصي خدمات از جمله گيربكس اتوماتيك الگوبرداري كنند و نسبت به بالابردن كيفيت خدمات خود اقدام نمايند. اين در حالي است كه شركتهاي خدمات پس از فروش ملزم به رعايت حقوق مشتريان هستند و بايد نيازهاي آنان را به بهترين شكل پاسخ دهند.
تاجيك تاكيد كرد: ارائه خدمات تخصصي ميتواند اقبال مردم به استفاده از توليدات داخلي را بيشتر كند و به صنعت خودروسازي رونق ببخشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *