خودروی محبوب هیتلر 70 ساله شد / جشن تولد خودروی بی آب+ عکس
فولکسواگن این هفته هفتادمین سالگرد خروجی اولین نمونه «بیتل» را از خط تولید این کمپانی در «ولفسبورگ» جشن میگیرد.
به گزارش، تاریخ این خودرو به سال ۱۹۴۵ و دوران حکومت هیتلر برمیگردد و شاید کمپانی
فولکسواگن علاقهای به اشاره به این موضوع نداشته باشد. با این حال،
«خودروهای مردم» هیتلر که رسماً با عنوان KdF-Wagen شناخته میشدند، تا
پایان جنگ جهانی تنها به تعداد ۶۳۰ دستگاه ساخته شدند و درخشش چندانی در
بازار پیدا نکردند.
پس از اینکه تمرکز کارخانه ولفسبورگ بر روی تولیدی تجهیزات نظامی قرار گرفت، ارتش ایالا متحده آن را در آوریل ۱۹۴۵ تصرف کرد و در ماه ژوئن همان سال، این کارخانه به محل «فرمانداری نظامی بریتانیا» تغییر کاربری داد.
یک ماه بعد، سرگرد نظامی بریتانیا، ایوان هیرست (Ivan Hirst) سفارش ۲۰ هزار دستگاه فولکسواگن تایپ 1 دریافت کرد. اولین نمونه این مدل، اندکی بعد از کریسمس در سال ۱۹۴۵ از خط تولید خارج شد. با توجه به کمبود مواد اولیه و اثرات جانبی جنگ، فولکسواگن تنها قادر بود ۵۵ خودرو را تا انتهای سال ۱۹۴۵ کامل کند. همچنین میزان تولید در ۲ سال آینده به هزار دستگاه در ماه محدود شده بود.
علیرغم مشکلاتی که در ابتدای راه وجود داشت، فولکسواگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی میکند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگیها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکسواگن مفید واقع شدند.
البته فولکسواگن GmbH در اکتبر ۱۹۴۹ دوباره به دستان آلمانیها بازگشت و مدل «بیتل» نیز آنچنان پیشرفت کرد که بیش از ۲۱ میلیون دستگاه فروخت.
نکته جالب این خودرو این است که بر خلاف خودروهای معمول، صندوق آن در جلو و موتور آن در عقب خودرو قرار دارد. و این خودرو مانند موتور سیکلتها با هوا خنک شده و دیگر نیازی به رادیاتور و ریختن آب ندارد.
منبع:پدال
پس از اینکه تمرکز کارخانه ولفسبورگ بر روی تولیدی تجهیزات نظامی قرار گرفت، ارتش ایالا متحده آن را در آوریل ۱۹۴۵ تصرف کرد و در ماه ژوئن همان سال، این کارخانه به محل «فرمانداری نظامی بریتانیا» تغییر کاربری داد.
یک ماه بعد، سرگرد نظامی بریتانیا، ایوان هیرست (Ivan Hirst) سفارش ۲۰ هزار دستگاه فولکسواگن تایپ 1 دریافت کرد. اولین نمونه این مدل، اندکی بعد از کریسمس در سال ۱۹۴۵ از خط تولید خارج شد. با توجه به کمبود مواد اولیه و اثرات جانبی جنگ، فولکسواگن تنها قادر بود ۵۵ خودرو را تا انتهای سال ۱۹۴۵ کامل کند. همچنین میزان تولید در ۲ سال آینده به هزار دستگاه در ماه محدود شده بود.
علیرغم مشکلاتی که در ابتدای راه وجود داشت، فولکسواگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی میکند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگیها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکسواگن مفید واقع شدند.
البته فولکسواگن GmbH در اکتبر ۱۹۴۹ دوباره به دستان آلمانیها بازگشت و مدل «بیتل» نیز آنچنان پیشرفت کرد که بیش از ۲۱ میلیون دستگاه فروخت.
نکته جالب این خودرو این است که بر خلاف خودروهای معمول، صندوق آن در جلو و موتور آن در عقب خودرو قرار دارد. و این خودرو مانند موتور سیکلتها با هوا خنک شده و دیگر نیازی به رادیاتور و ریختن آب ندارد.
منبع:پدال
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *