صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشریح جزییات طرح سنجش و پذیرش/سهم نمره کتبی در پذیرش آزمون دکتری افزایش می‌یابد/کاهش رانت‌های دانشگاهی در طرح جدید مجلس

۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۷۲۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- طبیب زاده از کاهش سهم نمره مصاحبه در آزمون تحصیلات تکمیلی در طرح سنجش و پذیرش خبر داد.


نظرات بینندگان
سعید
|
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بهترین راه این است که فقط آزمون وجود داشته باشد ولی سوالات ان تخصصی تر و مناسب تر باشد. فرم ثبت نام هم طوری باشد که متقاضیان بتوانند همانطور که معدل ارشد و لیسانس خود را وارد می کنند، تعداد مقالات ISI، مقالات کنفرانس خارجی، اختراعات، مقالات کنفرانس داخلی، ترجمه، تالیف و .... را (بر اساس لیست ژورنالها و یا کنفرانسهای مورد تایید وزارت) نیز وارد کنند و خود سیستم رزومه آنها را با نمره خام آزمون تراز نموده و رتبه ای اعلام نماید و سپس انتخاب رشته نمایند. حال اگر فردی اطلاعات خلاف واقع را در مرحله ثبت نام وارد نموده باشد قبولی آن فرد طبق جمله معروف " کان لم یکن" شود و عواقب آن به پای خودش. در نهایت وقتی قبول شدگان نهایی به دانشگاهها معرفی شدند دانشگاه ها بر اساس مصاحبه، فقط صحت ادعای افراد متقاضی در مورد رزومه شان را بررسی کنند و در صورت تایید کلیت ادعا، آنها را مورد تایید نهایی قرار دهند.
سجاد
|
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
من ارشد خود را در دانشگاه صنعتی شریف به راهنمایی یک استاد بد اخلاق به پایان رساندم. با کسب رتبه زیر ۲۰ در آزمون دکتری به همان دانشگاه صنعتی شریف نیز دعوت به مصاحبه شدم. معرفی شدگان باید حداکثر اسم سه استاد راهنما را قبل از مصاحبه به مدیر گروه پیشنهاد می دادند. من به علت مشکلاتی که در دوره ارشد با استاد مذکور داشتم و ایشان در اذیت دانشجویان در این دانشکده سر شناس هستند، اسم ایشان را در این لیست ننوشتم. ولی متاسفانه استاد مطلع شد و به همین دلیل در جلسه تصمیم گیری گروه برای امتیاز دهی مصاحبات، با این قانون نانوشته که اگر این فرد (یعنی بنده) می خواهد در اینجا مجددا دانشجو شود باید با استاد راهنمای دوره ارشد خود ( یعنی خودش) بماند و در غیر اینصورت بی احترامی به خود ایشان محسوب می شود، نظر شخصی خود را به کرسی نشاند. و من اصلا نتوانستم در این دانشگاه پذیرفته شوم. برادران و خواهران وزارت علومی، این است هدفی که شما با دادن اختیارات بیش از این به اساتید و حفظ حرمت آنها بدنبال آن هستید؟ حفظ حرمت اساتید خدانشناس بهتر است یا برقراری عدالت آموزشی؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *