بودجه سینمای ایران به اندازه یک زیرپله طلا فروشی در بازار نیست/آقازاده ها وارد صنعت سینما شده اند
این کارگردان سینما در ادامه افزود: به نظر من امروز کارکرد پردیسهای سینمایی تغییر کرده است زیرا نگاه مردم تغییر کرده و عملا به سمت موضوعات سرگرمی و طنز تغییر جهت داده است، با این رویکرد جدید باید دولت و بخش خصوصی همکاری بیشتری داشته باشند و با ساخت مجتمع های تفریحی مردم را بیش از پیش جذب کنند.
او با واکنش به این سوال که سینما از درون دچار تخریب شده است خاطرنشان کرد: گفتن این حرفها جایش در تلویزیون نیست این گفته به این معنا نیست که سینما نباید نقد شود بلکه این نقد های ژورنالیستی جایش تلویزیون نیست و اصولا طرح این سوال در اینجا اشتباه است.
ده نمکی با بیان اینکه کل بودجه سینمای ایران به اندازه یک زیرپله طلا فروشی در بازار نیست تصریح کرد: شرایط جدید اقتضا می کند که ما به دنبال جذب سرمایه باشیم زیرا با کمبود بودجه ای که داریم نمی توانیم در مقابل تولیدات رسانه ای دشمن که اصولا یا ضد ایرانیست و یا ضد انقلاب حرفی برای گفتن داشته باشیم جالب اینکه بعد از انتشار یک چنین فیلمهایی انگشت اتهام به سوی ماست که چرا اهالی سینما کاری نمی کنند و پاسخی به این هجویات نمی دهند.
کارگردان سه گانه اخراجی ها در ادامه افزود: ما باید بین توقعات و ارزشها و امکاناتی که در اختیار داریم تناسبی ایجاد کنیم زیرا در حال حاضر این تعادل وجود ندارد، اینکه گفته می شود سینما باید دولت باشد یا خصوصی بی معناست زیرا فیلمی که مخاطب ندارد دیگر فرقی نمی کند که دولتی باشد یا خصوصی، اتفاقا این روزها شاهد ورود بخش خصوصی به این حوزه هستیم حتی پای آقازاده ها هم به سینما باز شده زیرا آنها تا پیش از این در سیاست سرمایه گذاری می کردند و امروز همان سرمایه را وارد سینما کرده اند.
او با اشاره به دغدغه هایش در سینما گفت: من به سینما آمدم تا از خط قرمزهای خودم دفاع کنم در حقیقت من می خواستم نشان دهیم که می توان از دفاع مقدس حرف زد و مردم را از این طریق به سینما کشاند و یا از معنویت سخن گفت و مردم را پای آن نگه داشت.
او تصریح کرد: مهم نیست که من عضو شورای عالی سینما باشم یا نباشم مهم خروجی شوراست، کسانی که در شورا هستند باید نگاهشان کلان و در عین حال دیدگاه استراتژیک نسبت به سینما داشته باشند، زیرا اگر استراتژی آن روشن باشد و اصطلاحا کار مهندسی شده باشد دیگر سیاه نمایی اثری نخواهد داشت و اتفاقا مردم نیز این دسته از آثار را رد می کنند. اما مشکل این است که تولیدات، مهندسی نشود در این شرایط مخاطب حق انتخاب ندارد و در نهایت سینما را پس می زند، این دیدگاه نیز اشتباه است که هرکسی که سینما را نقد می کند در حال سیاه نمایی است چون نقد صحیح موجب ارتقاع سینما می شود.