صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارائه 7 هزار و 387 طرح پژوهشی دانش آموزی در جشنواره جوان خوارزمی

۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۴۳۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-فانی گفت: ٧هزارو ٣٨٧طرح پژوهشي در حوزه دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی امسال ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ميزان، علي اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش در روز ملی پژوهش آيين تجليل از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمی در سالن همايش‌های بين المللی دانشگاه شهيد بهشتی در سخنانی اظهار كرد: ٧هزارو ٣٨٧طرح پژوهشی در حوزه دانش آموزی امسال ارائه شد و هزار و 36 طرح به مرحله کشوری رسیده است و امروز شاهد تجلیل از 32 طرح توسط 43 دانش‌آموز هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره جوان خوارزمي يك نهضت علمی برای توليد دانش و نوآوری در كشور است، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش با فعال‌سازی 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در تلاش است که در بین دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روحیه تحقیق و پژوهش را تقویت کند.

فانی ادامه داد: برنامه داریم تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی حداقل یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشته باشد و امیدواریم به این هدف برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دولت یازدهم حدود 200 پژوهش‌سرا در کشور افتتاح شد، تصریح کرد: به مجموع پژوهش‌سراهای قبلی در کشور 200 پژوهش‌سرای دیگر اضافه شد و به نظر می‌رسد در ادامه دولت هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرا را محقق کنیم.

وی مطرح کرد: لازم است بین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و مراکز علمی و صنعتی بیش از پیش ارتباط برقرار شود و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در رشد و توسعه تحقیقات بتوانند بهره‌مند شود.

فانی با بیان اینکه وزارت علوم و بنیاد نخبگان بیش از گذشته در امر پژوهش کمک می‌کند، افزود: اگر پژوهش و تحقیق در دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نضج و توسعه داشته باشد در دوره‌های بالاتر و جامعه شاهد نوآوری و خلاقیت بیشتری خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یقینا معلم پژوهنده می‌تواند دانش‌آموز پرسش‌گر و پژوهش‌گر را تربیت کند عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مبنای برنامه ششم و هفتم توسعه تا ایران 1404 را خواهیم داشت در تلاش هستیم امر پژوهش و ارزشیابی را به عنوان یکی از زیر نظام‌های سند تحول تقویت کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *