لزوم تبدیل نظام تربیت معلم به نظام معلم پژوهشگر
خبرگزاری میزان- سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی داریم تعداد پژوهش سراهای دانشآموزی را به 700 پژوهش سرا برسانیم، گفت: باید در کشور، نظام تربیت معلم تبدیل به نظام معلم پژوهشگر شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت تحقیقاتی دانشآموزان باشیم.
علیرضا عصاره در گفتوگو با ، درباره اینکه وزارت آموزش و پرورش تا چه میزان توانسته معلمان را به فعالیت پژوهشی ترغیب کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش هدفش این است که دانش آموزان محقق را در راستای پژوهشگری تشویق کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور 500 پژوهش سرای دانش آموزی وجود دارد، تصریح کرد: سعی داریم تعداد این پژوهش سراها را به 700 پژوهش سرای دانشآموزی برسانیم.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر نظام تربیت معلم تبدیل به نظام معلم پژوهشگر شود؛ تاثیر بیشتری را در پیشرفت تحقیقات دانشآموزی خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر معلمان ما معلمان پژهشی شوند و روند تربیت معلم در کشور درست شود، در برنامههای پژوهشی پیشرفت خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *