پیامبر اسلام جامعه عرب جاهلی را به جامعه الگویی اسلام مبدل کرد
خبرگزاری میزان-امام جمعه مشهد مقدس گفت: پیامبر اسلام جامعه عرب جاهلی را به جامعه الگویی اسلام مبدل کرد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: زمانی که از پیامبر اسلام (ص) سخن به میان میآید، عظمت ایشان و ابعاد شخصیت معنوی ایشان سازندگی فوقالعاده و بینظیر از نظر دگرگونسازی جامعه جاهلی و تبدیل آن به جامعه الگویی اسلامی است.
امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: از سویی وقتی این سخن پیامبر اسلام(ص) را با دوران زعامت ایشان و سایر ائمه الهی مقایسه میکنیم، در مقابل ظلم و آزار و اذیتی که دیگران شدند، تمام مصائب پیامبر اکرم (ص) و رنجهای ایشان با همه تراکم و کثرت، در مقابل رنجهای انبیای دیگر قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه اصل عداوت با پیامبر در خط براندازی اسلام بود خاطرنشان کرد: از زمان رحلت پیامبر تا 250 سال تمامی فرزندان پیامبر در شکنجهگاهها جان دادند و در بیابانها آواره شدند و تمام اینها در خط دین پیغمبر بود و به کمتر از براندازی دین پیامبر رضایت نمیدادند.
آیت الله علم الهدی گفت: عداوت با پیامبر، تنها خاکستر روی سر ایشان ریختن و یا سنگ باران در دروازه طائف نبود، تمام برخوردها با اهل بیت پیامبر در یک بستر 250 ساله برای براندازی اسلام بود، علت اینکه امام حسن(ع) را شهید کردند این بود که میخواستند در همین قضیه تعارض با حکومت بنی امیه از سوی تبار پیامبر را از میان ببرند و تباری از رسول الله باقی نماند تا اسلام را تعقیب کند.
وی خاطرنشان کرد: گاهی در ذکر مصائب تنها به این نکته توجه داریم که روضهای خوانده شود اما عمق قضایا را تحلیل نمیکنیم، در مظلومیت شهادت امام حسن شنیدهاید که جنازه ایشان را تیرباران کردند امام سیدالشهدا(ع) اجازه ندادند حرکتی در این قضیه صورت بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در قضیه کربلا با 84 زن و بچه برابر بنی امیه ایستاد و شاید این سوال پیش آید که چرا برابر هتک حرمت قساوتمندانه به امام حسن دست به شمشیر نبردند گفت: آیا مسئله به همین سادگی بود؟
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: اینها به دنبال براندازی خط اسلام بودند؛ معاویه یک فرد حدیث فروش و نیرنگ باز به نام ابوهریره را جلب کرد تا حدیث جعل کند و به وی وعده حاکمیت مدینه داد و گفت حدیثی از پیامبر جعل کند با این مبنا که هر کس در مدینه فتنه کند مسلمان نیست و مهدورالدم است و ابوهریره نیز در این زمینه حدیث جعل کرد.
وی گفت: یک چنین حدیثی جعل و اعلام شد؛ میخواستند با این قضیه تبار پیامبر را از میان ببرند؛ این یک توطئه و فتنه بود اما در این طرف قضیه قطب عالم امکان و وجود مقدس امام معصوم بود که از درون با مبدا غیب اتصال دارد و همه این فتنهها و توطئهها مقابله میکند.
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه ظلم به ائمه هدفمندانه بود گفت: در فاصله ده ساله میان شهادت امام علی(ع) تا شهادت امام حسن مجتبی این مظلومیت وجود داشت و در همه زندگی آن امام همام هر چه گذشت مظلومیت بود.
آیت الله علم الهدی افزود: امام حسن(ع) مجبور بودند برای زمینه سازی انقلابی که امام حسین(ع) مجری آن بود در برابر اهانت به امام علی(ع) در مساجد و منبر سکوت کند و مردم از ایشان میپرسیدند چرا شیعیان را به دست معاویه دادی؟ جابربن عبدالله انصاری یکی از وابستگان عظیم پیامبر است که اول زائر قبر سیدالشهدا نیز است.
وی گفت: جابر میگوید روزی من نیز به امام حسن(ع) چرا با معاویه ساختی و در این هنگام اشک در چشمان امام حلقه زد و گفت: آیا مثل منی با معاویه میسازد؟ من مادرم فاطمه(س) است. این جریان و ماجرای زندگی امام حسن(ع) بود.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ما باید از اینها عبرت بگیریم، تنها هدف نقل مصائب نیست بلکه اینها باید در زندگانی امروز ما کاربرد داشته باشد، اگر بنا شد از جامعه و فرزند پیامبر دست بکشید و آدمهایی روی کار بیایند که با رهبری زاویه دارند وضعیت ما وضعیت همان زمان امام حسن میشود و جامعه ما نیز یزیدی میشود.
وی گفت: اجتماع و سیاست ما نباید در خط جامعهای بیفتد که برای تیرباران امام حسن(ع) بسترساز شدند، بصیرت مردم در این زمینه بسیار کارساز است، فتنه شناسی و توطئه شناسی در قالب بصیرت مردم علاج تمام مشکلاتی است که ممکن است موجب سقوط اسلام شود و مشکل آن زمان این بود که مردم بصیرت توطئه شناسی و فتنه شناسی نداشتند و برای همین این قدر گرفتار شدند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در دوره زندگی خود همه نوع مصیبت دیدند افزود: در هیچ جنگی ضربتی بر امام وارد نشد اما در یک توطئه تروریستی در مدائن به ایشان ضربهای وارد شد اما در میدان جنگ همواره پیروز بودند، تیرباران امروز جنازه امام حسن(ع) انتقام از حادثه جنگ جمل بود.
انتهای پیام/
امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: از سویی وقتی این سخن پیامبر اسلام(ص) را با دوران زعامت ایشان و سایر ائمه الهی مقایسه میکنیم، در مقابل ظلم و آزار و اذیتی که دیگران شدند، تمام مصائب پیامبر اکرم (ص) و رنجهای ایشان با همه تراکم و کثرت، در مقابل رنجهای انبیای دیگر قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه اصل عداوت با پیامبر در خط براندازی اسلام بود خاطرنشان کرد: از زمان رحلت پیامبر تا 250 سال تمامی فرزندان پیامبر در شکنجهگاهها جان دادند و در بیابانها آواره شدند و تمام اینها در خط دین پیغمبر بود و به کمتر از براندازی دین پیامبر رضایت نمیدادند.
آیت الله علم الهدی گفت: عداوت با پیامبر، تنها خاکستر روی سر ایشان ریختن و یا سنگ باران در دروازه طائف نبود، تمام برخوردها با اهل بیت پیامبر در یک بستر 250 ساله برای براندازی اسلام بود، علت اینکه امام حسن(ع) را شهید کردند این بود که میخواستند در همین قضیه تعارض با حکومت بنی امیه از سوی تبار پیامبر را از میان ببرند و تباری از رسول الله باقی نماند تا اسلام را تعقیب کند.
وی خاطرنشان کرد: گاهی در ذکر مصائب تنها به این نکته توجه داریم که روضهای خوانده شود اما عمق قضایا را تحلیل نمیکنیم، در مظلومیت شهادت امام حسن شنیدهاید که جنازه ایشان را تیرباران کردند امام سیدالشهدا(ع) اجازه ندادند حرکتی در این قضیه صورت بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در قضیه کربلا با 84 زن و بچه برابر بنی امیه ایستاد و شاید این سوال پیش آید که چرا برابر هتک حرمت قساوتمندانه به امام حسن دست به شمشیر نبردند گفت: آیا مسئله به همین سادگی بود؟
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: اینها به دنبال براندازی خط اسلام بودند؛ معاویه یک فرد حدیث فروش و نیرنگ باز به نام ابوهریره را جلب کرد تا حدیث جعل کند و به وی وعده حاکمیت مدینه داد و گفت حدیثی از پیامبر جعل کند با این مبنا که هر کس در مدینه فتنه کند مسلمان نیست و مهدورالدم است و ابوهریره نیز در این زمینه حدیث جعل کرد.
وی گفت: یک چنین حدیثی جعل و اعلام شد؛ میخواستند با این قضیه تبار پیامبر را از میان ببرند؛ این یک توطئه و فتنه بود اما در این طرف قضیه قطب عالم امکان و وجود مقدس امام معصوم بود که از درون با مبدا غیب اتصال دارد و همه این فتنهها و توطئهها مقابله میکند.
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه ظلم به ائمه هدفمندانه بود گفت: در فاصله ده ساله میان شهادت امام علی(ع) تا شهادت امام حسن مجتبی این مظلومیت وجود داشت و در همه زندگی آن امام همام هر چه گذشت مظلومیت بود.
آیت الله علم الهدی افزود: امام حسن(ع) مجبور بودند برای زمینه سازی انقلابی که امام حسین(ع) مجری آن بود در برابر اهانت به امام علی(ع) در مساجد و منبر سکوت کند و مردم از ایشان میپرسیدند چرا شیعیان را به دست معاویه دادی؟ جابربن عبدالله انصاری یکی از وابستگان عظیم پیامبر است که اول زائر قبر سیدالشهدا نیز است.
وی گفت: جابر میگوید روزی من نیز به امام حسن(ع) چرا با معاویه ساختی و در این هنگام اشک در چشمان امام حلقه زد و گفت: آیا مثل منی با معاویه میسازد؟ من مادرم فاطمه(س) است. این جریان و ماجرای زندگی امام حسن(ع) بود.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ما باید از اینها عبرت بگیریم، تنها هدف نقل مصائب نیست بلکه اینها باید در زندگانی امروز ما کاربرد داشته باشد، اگر بنا شد از جامعه و فرزند پیامبر دست بکشید و آدمهایی روی کار بیایند که با رهبری زاویه دارند وضعیت ما وضعیت همان زمان امام حسن میشود و جامعه ما نیز یزیدی میشود.
وی گفت: اجتماع و سیاست ما نباید در خط جامعهای بیفتد که برای تیرباران امام حسن(ع) بسترساز شدند، بصیرت مردم در این زمینه بسیار کارساز است، فتنه شناسی و توطئه شناسی در قالب بصیرت مردم علاج تمام مشکلاتی است که ممکن است موجب سقوط اسلام شود و مشکل آن زمان این بود که مردم بصیرت توطئه شناسی و فتنه شناسی نداشتند و برای همین این قدر گرفتار شدند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در دوره زندگی خود همه نوع مصیبت دیدند افزود: در هیچ جنگی ضربتی بر امام وارد نشد اما در یک توطئه تروریستی در مدائن به ایشان ضربهای وارد شد اما در میدان جنگ همواره پیروز بودند، تیرباران امروز جنازه امام حسن(ع) انتقام از حادثه جنگ جمل بود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *