صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به هزار پرواز در روز/ با گران شدن بلیت، کیفیت هم باید بهتر شود

۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۰۶۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - عضو کمیسیون عمران مجلس درباره جزئیات بررسی موضوع «آزادسازی نرخ بلیت هواپیما» در این کمیسیون با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در جلسه روز گذشته بر ارتقای ایمنی پروازها٬ نوسازی ناوگان هوایی و افزایش کیفیت خدمات به مسافران در قبال آزادسازی بلیت هواپیما تأکید شد.
به گزارش ، علیرضا خسروی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیمای دیروز یکشنبه ۱۵ آذر در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار داشت گفت: اجرای این طرح با حضور عابدازاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس درباره موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما با حضور عابدازاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری٬ کارشناسان حوزه هوایی و نمایندگان ایرلاین‌ها جلسه‌ای تشکیل و بعد از بررسی موضوع گزارش خود را به کمیسیون ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر اعضای این کمیسیون درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: روز یکشنبه ۱۵ آذر بحث‌های زیادی درباره آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی مطرح می‌شود مثلا بلیت آنتالیا ۵۰۰ هزار تومان است اما بلیت نجف تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسید. خواسته ما این است که قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید به‌صورت همگن اجرا شود ضمن آنکه به مباحث ارتقای ایمنی پروازها٬ نوسازی ناوگان و افزایش کیفیت خدمات به مسافران نیز توجه لازم صورت گیرد.

وی با وجود ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی به شرکت‌های هواپیمایی هنوز ایرلاینی نسبت به افزایش قیمت اقدام نکرده است اما افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از اخلال‌گری برخی واسطه‌ها و دلالان است که نسبت به خرید بلیت پروازها اقدام می‌کنند و سپس بلیت‌ها را با نرخ‌های گران به مردم می‌فروشند.

خسروی با تاکید بر اینکه اجرای درست آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منوط به جمع‌آوری و برخورد با دلالان متخلف است ادامه داد: این واسطه‌ها با اقدامات ناخوشایند خود شرایط را برای بازار صنعت حمل و نقل هوایی سخت می‌کنند.

وی با اشاره به بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و فرودگاه‌ها گفت: ایرلاین‌ها باید با اجرای آزادسازی متعهد به پرداخت بدهی‌های خود شوند. علاوه بر این باید در قبال بروز تاخیرهای پروازی پاسخگو باشند و نسبت به پرداخت خسارت به مسافران اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است و باید اجرا می‌شد افزود: شخص وزیر راه و شهرسازی نیز در مقابل اجرای قانون برنامه پنجم توسعه درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما٬ از شرکت‌های هواپیمایی انتظار افزایش کیفیت خدمات را دارد.

وی احتمال مطرح شدن این موضوع در جلسه فردای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی را بعید خواند و گفت: دستور جلسه امروز دوشنبه ۱۶ آذر کمیسیون پاسخ وزیر راه و شهرسازی به سؤالات برخی نمایندگان است فکر نمی‌کنم فرصتی برای مطرح شدن این موضوع فراهم آید.

خسروی به دیگر موضوع جلسه دیروز کمیسیون عمران با مه‌آبادی و عابدزاده اشاره کرد گفت: موضوع دیگری که در جلسه روز یکشنبه ۱۵ آذر مطرح شد قرائت گزارش قرارگاه پدافند هوایی بود٬ پروازهای عبوری از آسمان کشور قبلا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرواز در شبانه‌روز بود اما الان به ۱۰۰۰ پرواز در شبانه‌روز رسیده است. این مسئله اهمیت موقعیت جغرافیایی کشور ما را نشان می‌دهد. ما از پروازهای عبوری درآمد خوبی کسب می‌کنیم که این درآمدها هم اکنون در حوزه تأمین و تقویت زیرساخت‌های حوزه هزینه می‌شود٬ در واقع در جلسه دیروز کمیسیون درباره نحوه کمک به قرارگاه پدافند هوایی نیز بحث و تبادل نظر شد.

دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازهای داخلی در ۱۷۰ مسیر پروازی از روز دوشنبه هفته گذشته (۹ آذر) به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد که به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران و ارتقای فضای کسب و کار در حوزه سفرهای هوایی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، براساس شرایط مندرج در این دستورالعمل باید اجرا شود.

البته اخیرا فروش قیمت بلیت مسیر تهران - مشهد با نرخ‌های۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشاهده می‌شود که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به رغم ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی اما تاکنون هیچ شرکتی افزایش قیمت را در بلیت پروازهای خود اعمال نکرده و برخی چارترکنندگان و دلالان با سوء استفاده از اجرای این طرح نسبت به گرانفروشی بلیت هواپیما اقدام می‌کنند که آنها برخورد می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *