صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

غیر مجاز بودن فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای / استفاده از برچسب‌های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی

۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۶۶۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- رحمانیان بر غیر مجاز بودن فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه ای تأکید کرد و گفت: اغلب محصولاتی که در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه‌ای عرضه می شود دارای کیفیت نازل با قیمت‌های غیرمتعارف است که این امر باعث فریب افراد می‌شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به برخورد قانونی با شرکت های هرمی در اجرای تبصره ماده یک قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور گفت: در بازاریابی شبکه ای شخص حقوقی به صورت حقیقی و یا در فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به منظور فروش محصولات خود به کار می گیرد و هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیرمجموعه خود با ایجاد گروه فروش چندسطحی موجب گسترش و افزایش فروش می گردد و در قبال آن پاداش یا کمیسیون دریافت می نماید.

وی ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص فعالیت جوانان در این دسته از شرکت ها گفت: متأسفانه مسئولان این شرکت ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین تبلیغات کذب مبنی بر به دست آوردن درآمدهای کلان، زمینه جذب جوانان را فراهم می کنند که در ادامه فعالیت های بازاریابی زمینه ایجاد مفسده های مختلف فراهم می گردد.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: اغلب شرکت های بازاریابی شبکه ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، بیشتر ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین از استفاده این شرکت ها  از برچسب های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی عرضه شده خبر داد و افزود: اغلب محصولاتی در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه ای عرضه می گردد دارای کیفیت نازل با قیمت های غیرمتعارف است که این امر باعث فریب افراد می گردد.
  رحمانیان افزود: به دلیل مجهول و غیرشرعی بودن منابع تأمین کالا و طریق سوددهی شرکت های هرمی صرفاً شرکت هایی که مجوز فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت را اخذ نموده اند مجاز به فعالیت می باشند، خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر فعالیت شعب شرکت های مجاز و بازاریابان به عهده صاحب پروانه کسب است.

این مقام قضایی اظهار کرد: مردم هنگام فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای دقت کنند؛ چرا که برخی از این شرکت ها دارای مجوز هستند  اما ماهیت اقدام آنان بصورت هرمی و با وعده پرداخت سودهای زیاد و غیرمتعارف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس همچنین اعلام کرد: در پی محرز شدن تخلفات شرکت بازاریابی شبکه ای «ابر تجارت کهشکان» و در راستای پیشگیری از مالباخته شدن مردم، مجوز فعالیت این شرکت به استناد ماده 20 آیین نامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضای مجازی از سوی مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت لغو شده و شرکت مذکور در حال حاضر مجاز به فعالیت نمی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم می توانند به منظور اطلاع درخصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه ای و شرکت های مجاز، به آدرس اینترنتی www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت هرمی شرکت های مذکور بلافاصله مراتب را به این معاونت و یا مرکز اصناف و بازرگانان اعلام کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *