صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مقانلو: فدراسیون جهانی سرمایه‌گذاری کشورها را نادیده گرفت

۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۹۱۴
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: فدراسیون جهانی تکواندو با اعمال قانون حذف برای تکواندوکاران مصدوم،‌ سرمایه گذاری کشورها را نادیده گرفت.
بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری درباره مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری عنوان کرد: با پایان ماراتن دو ساله شرکت تکواندوکاران در مسابقات گرندپری که ایران در رقابت‌های فینال گرندپری مکزیک پنج نماینده در چهار وزن دارد. با این حال مهدی خدابخشی به دلیل مصدومیت در مسابقات مکزیک غایب است.

در فینال گرندپری رکورد داریم
وی افزود: از یک سال قبل مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده با توجه به شرکت در مسابقات مختلف و جمع آوری امتیازات حضورشان در المپیک را مسجل کردند. تنها کشوری هستیم که در چهار وزن المپیکی نماینده داریم.

مصدومیت‌ها چشم انداز را تغییر داد
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: چشم انداز کادرفنی تیم ملی تکواندو این بود که چهار سهمیه المپیک در چهار وزن المپیکی مسابقات گرندپری را تا قبل از مسابقات فاینال گرندپری بدست آوریم تا دور از استرس در رقابت آخر شرکت کنیم، اما به دلیل مصدومیت، بهنام اسبقی در مسابقات جام باشگاه های آسیا و سجاد مردانی در مسابقات جهانی نتوانستیم طبق برنامه پیش برویم.

اسبقی شروع خوبی داشت
او ادامه داد: بعد از گذران دوران مصدومیت سعی کردیم تکواندوکاران را با یک برنامه جدید به رقابت فاینال گرندپری برسانیم. مردانی پس از 6 ماه استراحت در مسابقاتی که شرکت موفق به کسب 62 امتیاز شد و اسبقی هم بعد از هفت ماه دوری پیش بینی می شد که 40 امتیاز بگیرد که با حضور در سه مسابقه 20 امتیاز گرفت، با این حال شروع خوبی داشت.

مقانلو با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک ریو دور از دسترس نیست، تصریح کرد: امیدواریم در مسابقات فاینال گرندپری دو سهمیه باقی مانده را بگیریم با این حال کار ساده ای را نداریم.

وی به حذف مهدی خدابخشی از مسابقات گرندپری مکزیک با توجه به نامه فدراسیون جهانی تکواندو به دلیل مصدومیت اشاره کرد و گفت: ورزشکارانی که بعد از دو تا چهار سال با جمع آوری امتیازات مجوز حضور در مسابقات فاینال گرندپری را کسب می کنند، ممکن است فقط برای چهار امتیاز وزن کشی این پیکارها راهی المپیک شوند. فدراسیون جهانی از دیدگاه دیگر به این موضوع می پردازد و سرمایه گذاری کشورها برای شرکت در مسابقات متعدد را نادیده می گیرد.

باید با ما مشورت می‌شد
او ادامه داد: سعی کردیم مهدی خدابخشی را به مسابقات فینال گرندپری برسانیم چون حضورش حداقل باعث می شد از رقبای المپیکی اش کاسته شود. حالا با حذف خدابخشی نماینده آفریقاهم به مسابقات فاینال می رسد. فدراسیون جهانی تکواندو می توانست قبل از هرگونه تصمیم حداقل با 10 کشور برتر دنیا مشورت کند.

مقانلو افزود: در مرحله ای که ما بازیکنان را آماده می کنیم، نوع قانون و تجهیزاتی که تحت اختیار داریم در برنامه تمرینی ما تاثیرگذار است. در مسابقات جهانی روسیه پس از دو روز قوانین تغییر کرد و اگر ما سیاست های مختلف را به تکواندوکاران آموزش نداده بودیم، نمی توانستیم از این چالش خارج شویم. همیشه در تمرینات بزرگتر و کامل تر فکر می کنیم.

اعتراض برای ابطال حقمان است
سرمربی تیم ملی تکواندو به اعتراض ایران نسبت به حذف خدابخشی در مسابقات فاینال گرندپری در مکزیک خبر دادو گفت: مطمئن باشید به محض ورود به مکزیک اعتراض خود را نسبت به این رای اعلام می کنیم، نه به این دلیل که سهمیه ای در این وزن نداریم چرا که ما در وزن خدابخشی، مسعود حجی زواره را هم در مسابقات فینال در اختیار داریم، بلکه اعتراض ما به دلیل سرمایه گذاری چهار سال گذشته و ابطال حقمان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *