100 مرکز آموزش از راه دور غیر مجازپلمپ شد
به گزارش گروه اجتماعی ، مرضیه گُرد با بیان اینکه مدارس از راه دور فرصتی مطلوب برای ادامه
تحصیل افرادی که به دلایل مختلف از تحصیل بازماندهاند، است، اظهار کرد: این مدارس
در سال 1375 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و پتانسیلهای مناسبی برای
تحقق توسعه عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی در سراسر کشور است.
گُرد کیفیت در مدارس از راه دور را مهمتر از کمیت دانست و ادامه داد: هر دانشآموز یعنی یک نسل و 1722 مدرسه آموزش از راه دور در سراسر کشور مسئولیت سنگینی در توسعه عدالت آموزشی و نیز پوشش تحصیلی در مناطق محروم و باسواد کردن زنان و دختران جوان که به علت برخی شرایط قادر به ادامه تحصیل نیستند را دارند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش نظارت بر مدارس از راه دور را مورد اشاره قرار داد و گفت: 6597 هزار متقاضی در این مدارس نزدیک به 263 هزار ساعت آموزش دیدهاند و این مدارس با نظارتهای مستمر، برنامههای خوبی طراحی کردهاند.
وی با بیان اینکه مدارس از راه دور تمام ارکان حاکم بر یک مدرسه حضوری را داراست، مطرح کرد: با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری مطلوبی برای آموزش اولیاء و نیز آموزش آسان برای بازماندگان از تحصیل انجام دادهایم.
گُرد از برخورد و پلمب شدن 100 مرکز غیر مجاز آموزش از راه دور خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی و اماکن، مراکز آموزش از راه دور غیر مجاز که مجوز نداشتهاند را شناسایی و تحویل مقامات قضایی دادهایم و نیز موسسات دارای مجوزی که متعهد به قانون نیز نبودهاند را مجازات کردهایم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود از تصویب آیین نامه جدید امتحانات مدارس از راه دور در شورای عالی آموزش و پرورش و نیز اختصاص مدیر موظف به این مدارس خبر داد.
انتهای پیام/