صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زائران خود را بیمه کنند/حذف شدگان در سایت سماح مجددا می‌توانند ثبت نام کنند

۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۵۵۰
خبرگزاری میزان- معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که کسانی که به دلیل ارائه ندادن مدارک به مراکز زیارتی از سایت حذف شدند مجدد امکان ثبت نام برای آنها وجود دارد، گفت: درجلسه ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور مقرر شد که بیمه ایران پوشش بیمه ای زائران اربعین را به عهده گیرد و زائران می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره آخرین اخبارهای مبنی بر اربعین 94 اظهار کرد:  تاکنون یک‌میلیون و 350 هزار زائر در سایت سماح ثبت نام کردند که از این تعداد 600 هزار ویزا برای زائران صادر شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که متاسفانه برخی از زائران پس از ثبت نام، مدارک خود را به مراکز زیارتی ارائه ندادند که این امر سبب شد تا اسامی آن‌ها از سایت حذف شود، افزود: کسانی که حذف شدند مجدد امکان ثبت نام برای آن‌ها وجود دارد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت به بیمه زائران اشاره کرد و گفت: با توجه به تصویب ستاد بیمه ایران، امکان بیمه شدن برای تمامی زائران وجود دارد، به طوری که 3 نوع بیمه برای زائران تعریف شده که به دلخواه می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

محمدی به وضعیت بیمه‌ها پرداخت و گفت:  زائران با پرداخت 18 هزار تومان می‌تواند خود را تحت پوشش 50 میلیونی، 28 هزار تومان پوشش 100 میلیونی و در نهایت با پرداخت 48 هزار تومان می‌توانند خود را تحت پوشش 165 هزار تومانی قرار دهند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خاتمه تصریح کرد: کسانی که در حال حاضر در کربلا حضور دارند و تصمیم به بیمه کردن خود دارند، خانواده آن‌ها با در دست داشتن کد ملی می‌توانند آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

گفتنی است؛ در این اطلاعیه آمده است بر اساس اعلام شرکت بیمه ایران مدت پوشش بیمه نامه زائران اربعین از زمان خروج از مرزهای زمینی و هوایی کشور تا زمان ورود به مرزهای کشور است همچنین تاریخ شروع پوشش بیمه ای بیمه شدگان از 22 آبان ماه 94 لغایت 21 آذرماه 94 (از اول تا پایان ماه صفر ) هستند که سه بسته پوشش بیمه ای پیشنهادی ویژه زائران  ایام اربعین حسینی بدین شرح اعلام می‌گردد:


(توضیحات: در صورت فوت بیمه گزار بر اثر حادثه، حداکثر تعهد بیمه گر برابر با مجموع سقف تعهد ردیف 1 و 2 است.)

در خصوص پوشش بیمه ای زائران موارد ذیل اطلاع رسانی می گردد:

1-     بسته‌های پیشنهادی و خدمات مربوط به آن و سقف خسارات پرداختی و حق بیمه به تائید بیمه مرکزی ایران رسیده است.

2-     انتخاب هریک از بسته‌ها به اختیار خود زائر خواهد بود.

3-     به زائرین تأکید می گردد قبل از عزیمت حتماً خود را تحت پوشش بیمه نمایند.

4-     نحوه خرید بیمه نامه زائرین ویژه اربعین با مراجعه به آدرس سایت های   www.bimehatabat.com و یا آدرس سایت شرکت سهامی بیمه ایران است، در ضمن تمامی مراحل صدور بیمه نامه ،پرداخت و چاپ آن در مراکز ارتباط فردا بصورت رایگان انجام می شود، آدرس تمام مراکز در سامانه ثبت نام با اطلاعات کامل درج شده است.

5-  درصورتی که افرادی بدون پوشش بیمه به سمت کشور عراق عزیمت کرده‌اند، خانواده آن‌ها می توانند با مراجعه به سایت بیمه ایران و یا آدرس الکترونیکی  (www.bemehatabat.com ) و پرداخت حق بیمه توسط کلیه درگاههای عضوشتاب، همانند دیگر زائرین تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

6- داشتن کد رهگیری به منزله بیمه شدن افراد می باشد و همراه داشتن آن در طول سفر الزامی است.

7-  پس از اتمام ثبت نام و واریز حق بیمه و گرفتن کد رهگیری از طرف بیمه ایران یک پیامک مبنی بر تأیید ثبت نام برای زائرین ارسال می گردد.

8- نحوه تکمیل پرونده برای دریافت خسارت های احتمالی توسط نمایندگان بیمه ایران درشهرستانها همانند بیمه عتبات امکان پذیراست.

9-شماره تماس های ضروری  بیمه ایران در خاک عراق پس از چاپ گواهی بیمه نامه زائرین اربعین 1394 در پائین صفحه قابل رویت می باشد.

10-   بدیهی است زائرین عزیز می توانند  سایر شرکت های بیمه ای را در صورت تمایل   انتخاب و برابر شرایط آن شرکتها خود را بیمه کنند. 

متذکر می شودم تقاضیان زیارت اربعین می توانند با مراجعه به آدرس www.bimehatabat.com  از جزئیات پوشش‌های بیمه ای مطلع گردند.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *