صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمادگی ایران برای همکاری در تامین امنیت زائرین اربعین حسینی

۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۰۳۱
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان - وزیر کشور با قدردانی از زحمات دولت عراق برای تلاش های صورت گرفته در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین ، گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز دولت عراق آمادگی همکاری برای تامین امنیت کامل زائرین را دارد.
به گزارش گروه سیاسی ، رحمانی فضلی در گفتگو با وزیر کشور عراق، ضمن تقدير و تشكر از اقدامات دولت عراق براي همه همكاريها و تلاش هايي كه براي برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم اربعين ،گفت:جمهوری اسلامی ایران امادگي کامل براي انجام كمك هاي مورد نياز به دولت عراق را دارد.

وی با تقدير از ملت عراق براي مهمان نوازي از زائرين ايراني در سال قبل و امسال ،اظهار داشت: از دولت عراق جهت تعهدي كه  براي تامين امنيت كامل زائرين ايراني داشته اند تشکر می کنیم و اعلام می کنیم كه در صورت نياز جمهوري اسلامي ايران  امادگي دارد تا در اين خصوص همكاري نمايد .

وزیر کشور با اشاره به حجم درخواست ها و به منظور فراهم نمودن زمينه سفر تدريجي زائرين ايراني به عتبات عاليات، خواستار صدور ويزا تا روزهاي منتهي به ٢٨ صفر شد كه مورد موافقت طرف عراقي قرار گرفت

رحمانی فضلی ضمن تشكر از تلاش كاركنان سفارت و نمايندگي هاي عراق در ايران، خواستار سرعت بخشیدن به روند صدور ویزا شد.


وزير كشور عراق از همكاري دولت ايران براي اعزام منظم زائرين ايراني به عتبات عاليات تقدير و تشکر کرد.

وزير کشور عراق هم با تاكيد بر  اهميت سرعت بخشیدن به روند صدور ویزا، اعلام كرد كه به نمايندگي هاي عراق در تهران دستور داده شده كه دفاتر را تعطيل نكنند و با جدیت این امور را انجام دهند.

همچنین وزراي كشور ايران و عراق بر اهتمام بيشتر در راستاي اعزام قانوني زوار و جلوگيري از تردد افراد فاقد مدارك قانوني از جمله گذرنامه و ويزا از مرزهاي دو كشورتاكيد كردند.

بحث ضرورت همكاري و مساعدت بيش از پيش مرزبانان عراقي در فرايند تردد زائرين ايراني نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این گفتگو بود كه وزير عراقي قول همکاری و مساعدت لازم در این زمینه داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *