صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمادگی ایران برای در اختیار قرار دادن نیروی کمکی به عراق برای صدور روادید/مردم برای صدور ویزا به استان های مرزی مراجعه نکنند/پبشنهاد به سفارت عراق برای صدور ویزا تا بعد از اربعین

۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۵۹۵
خبرگزاری میزان-ذوالفقاری با بیان این مطلب که امروز به طرف عراقی اعلام کردیم که آمادگی داریم نیروی کمکی در اختیار سفارت عراق قرار دهیم تا بتوانند سرعت بیشتری به صدور روادید بدهند، گفت:از مسئولین عراقی در اهواز خواستیم سرعت بیشتری برای صدور روادید بدهند ؛بنا به گزارش‌های رسیده، حدود 200 هزار نفر در استان خوزستان، منتظر صدور ویزا هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ، سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک، درباره گزارش مردمی در زمینه کندی صدور روادید گفت: در مورد صدور روادید دقیقا آنچه که مردم اعلام کردند، درست است؛ امروز در جلسه ای که با مسئولان عراقی داشتیم، کندی صدور روادید را پیگیری کردیم.
 
وی با بیان این مطلب که امروز به طرف عراقی اعلام کردیم آمادگی داریم نیروی کمکی در اختیار سفارت عراق قرار دهیم تا بتوانند سرعت بیشتری به صدور روادید بدهند گفت: از مسئولین عراقی مستقر در اهواز خواستیم، سرعت بیشتری برای صدور روادید بدهند؛ بنا به گزارش‌های رسیده، حدود 200 هزار نفر در استان خوزستان منتظر صدور ویزا هستند. روندی که در این استان وجود دارد از نظر ما هم کند است .
 
رئیس ستاد اربعین با بیان این مطلب که از مردم کشورمان درخواست می‌کنیم برای صدور ویزا به استان های مرزی مراجعه نکنند ادامه داد: به اندازه کافی در استان‌های مرزی در این زمینه تراکم داریم.

معاون وزیر کشور در ادامه سخنان خود در خصوص مشکلات پیش آمده در مرز مهران افزود: طبق اطلاعاتی که نیم ساعت پیش به ما داده شد، تعدادی از زائران که به صورت گروهی روادید گرفته بودند،یعنی به صورت مانیفستی، نتوانسته اند از مرز عراق خارج شوند؛چرا که کسی که مانیفست اصلی دستش بوده، آن را مهر زده و از مرز خارج شده است و بقیه افرادی که کپی مانیفست در اختیارشان بوده،اجازه ورود در مرز عراق به آنها داده نشده است.

وی افزود: به کسانی که در استان ایلام دچار این مشکل بودند، اعلام کردیم همانجا با کنسولگری یا دفاتر صدور ویزای عراق هماهنگی کنند تا مشکلاتشان حل شود. اما بقیه را به وزارت امور خارجه اعلام کردیم تا با سفارت عراق هماهنگی کنند که چگونه می توان مشکل آنها را حل کرد.

ذوالفقاری با تاکید بر این مطلب که افرادی که به صورت گروهی ویزا دریافت کرده اند و کنترل مانیفستی دارند، حتما باید به اتفاق هم از مرز خارج شوند تا این مشکل را پیدا نکنند، ادامه داد: در خصوص صدور ویزا، امشب پیشنهادی را به مسئولین سفارت عراق دادیم تا اگر امکان داشته باشد صدور ویزا را تا بعد از اربعین هم ادامه دهیم، به دلیل اینکه شاید تعدادی از زائران موفق به زیارت در این ایام نشوند و با این امکان بتوانند حداکثر تا 28 ام ماه صفر به این سفر بروند؛ ولی این مسئله منوط به موافقت سفارت عراق در ایران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *