برکناری ۲ مقام ارشد سومالی به دلیل فساد مالی

10:21 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۷۰۹
رئیس‌جمهور سومالی تصمیم گرفته است تا قدرت نخست‌وزیر این کشور را در به دلیل تحقیقات درباره اتهامات فساد به حالت تعلیق درآورد.

- رسانه دولتی سومالی می‎گوید که «محمد عبدالله فارماجو»، رئیس جمهور سومالی، اختیارات «محمد حسین روبل»، نخست وزیر این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش «اکسپرس»، منابع دولتی در سومالی می‎گویند «از آنجایی که محمد حسین روبل، نخست وزیر دولت فدرال سومالی در صف مقدم اتهامات فساد و اختلاس از بودجه عمومی قرار گرفته است، تحقیقات برای رسیدگی به این اتهامات در جریان است و کار و اختیارات نخست وزیر به حالت تعلیق درآمده است؛ سایر اعضای هیئت وزیران سومالی طبق قوانین و مقررات این کشور به وظایف خود ادامه خواهند داد.»

نخست‌ وزیر سومالی اخیرا در اطلاعیه‌ای خواستار تحقیقات درباره زمین‌های متعلق به ارتش سومالی شده بود و وزیر دفاع این کشور را تحت فشار قرار داد تا تحقیقات را در مورد اتهامات در این زمینه از مسیرش منحرف کند.

پیشتر رئیس جمهور سومالی و نخست وزیر برکنار شده سومالی درباره دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات این کشور گفت‎وگو کرده بودند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که رئیس جمهور سومالی دستور تعلیق فعالیت نخست وزیر این کشور را تا زمان تکمیل شدن تحقیقات صادر کرده است.

همچنین وی دستور برکناری فرمانده نیروی دریایی سومالی را در پی تحقیقات درباره فساد مالی صادر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *